اپل یکی از مهم‎ترین قابلیت‎های آیفون را حذف می‎کند

اپل یکی از مهم‎ترین قابلیت‎های آیفون را حذف می‎کند

قابلیت 3D Touch از آیفون 11 حذف می‎شود.

به گزارش MacRumors، گوگل قصد دارد قابلیت لمس سه بعدی (3D Touch)، تکنولوژی بسیار محبوب خود را از آیفون 11 حذف کند. به گفته MacRumors این اطلاعات به طور مستقیم از طرف تأمین‌کنندگان اپل در آسیا منتشر شده است. این تکنولوژی حساس به فشار که بسیار پیشرفته‎تر از نمونه‎های مشابه در محصولات رقیبان است برای دسترسی به قابلیت‌های iOS یک میانبر خیلی خوب محسوب می‎شود که توسط آن می‎توانید خیلی راحت به Quick Actions در منو اپلیکیشن دسترسی پیدا کرده و اطلاعات مربوط به ایمیل‎ها و سایت‎های اینترنتی را بدون باز کردن آن‌ها ببینید. 


اپل حذف این قابلیت را به خاطر صرفه‎جویی در فضا و هزینه عنوان کرده است. Taptic Engine که 3D Touch را نیرو می‎بخشد بسیار بزرگ و گران قیمت است و اپل می‎تواند از فضای آن برای چیزی مثل باتری بزرگ‎تر استفاده کند. قابلیت لمس سه بعدی در آیفون XR موجود نیست با این حال این گوشی پرفروش‎ترین گوشی آیفون بوده است. به نظر می‎رسد که به همین دلیل اپل تصمیم گرفته که این قابلیت را از گوشی پرچم‎دار جدید خود حذف کند. اما این اقدام تا حدی عجیب است چرا که  3D Touch یکی از بهترین تکنولوژی‌های شرکت اپل بوده و کمی عجیب است که آیفون‎های 2019 تکنولوژی پایین‎تری نسبت به آیفون 6S داشته باشند. 

 

بیشتر بخوانید:

آیپاد تاچ نسل هفتم رونمایی شد؛ بازگشت یک خانواده فراموش شده

گلکسی نوت 10 با چیدمان دوربین متفاوت در راه است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: forbes

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر