مایکروسافت هشدار داد که هنوز یک میلیون کامپیوتر در برابر شکاف امنیتی خطرناک ویندوز آسیب‎پذیر هستند

مایکروسافت هشدار داد که هنوز یک میلیون کامپیوتر در برابر شکاف امنیتی خطرناک ویندوز آسیب‎پذیر هستند

اوایل این ماه مایکروسافت یک شکاف امنیتی ویندوز را معرفی کرد که می‏تواند توسط حملات «کرمی» از یک کامپیوتر آسیب‎پذیر به یک کامپیوتر دیگر منتقل شود. در سال 2017 نیز یک شکاف امنیتی مشابه باعث شد تا بدافزار واناکرای ساخته شود که هزاران کامپیوتر را در سراسر دنیا از کار انداخت. 
دو هفته پیش مایکروسافت پچ امنیتی برای سیستم‎های ویندوز، حتی دستگاه‎های ویندوز XP منتشر کرده است. حال این شرکت اعلام کرده که هنوز یک میلیون کامپیوتر در سراسر دنیا به اینترنت متصل هستند که می‎توانند مورد حمله قرار گیرند. سیمون پاپ، رئیس بخش امنیتی مایکروسافت اعلام کرد که حداقل یک بدافزار برای این شکاف امنیتی ساخته شده است. او گفت :« تنها دو هفته از انتشار پچ امنیتی گذشته و هنوز هیچ نشانی از حملات کرمی دیده نشده اما به این معنی نیست که هیچ بدافزاری برای این شکاف امنیتی ساخته نشده باشد.» 
پاپ همچنین گفت که تقریباً دوماه پس از انتشار پچ امنیتی برای شکاف EternalBlue حملات واناکرای شروع شد و درحالی که بسیاری از سیستم‎ها شصت روز فرصت داشتند تا پچ را دریافت کنند اما بسیاری از دستگاه‎ها آلوده شدند. شکاف EternalBlue دچار نشت اطلاعاتی شد و هکرها توانستند با خیال راحت برای آن بدافزار بسازند. شکاف BlueKeep هنوز لو نرفته اما به این معنی نیست که بدافزاری برای آن ساخته نشده ابشد 
این شکاف امنیتی ویندوز امکان اجرای یک کد از راه دور بسیار حساس را در Remote Desktop Services فعال می‎کند، قابلیتی که که در ویندوز XP، ویندوز7 و نسخه‎های سرور مثل ویندوز سرور 2003، ویندوز سرور 2008 R2 و ویندوز سرور 2008 موجود است. این سیستم عامل‎ها هنوز کاربران بسیار زیادی دارند. برای جلوگیری از مشکلاتی از این قبیل مایکروسافت به طور جدی به همه‎ی کاربران توصیه کرده که سیستم عامل خود را ارتقا دهند. 

 

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت هشدار داد که باگ کرمی ویندوز می‎تواند تبدیل به یک واناکرای دیگر شود

لپ‌تاپ آلوده به شش ویروس خطرناک دنیا با قیمت یک میلیون دلار به فروش می‎رسد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

فرید

سه‌شنبه, 14 خرداد 1398

میشه شماره این پچ رو اعلام کنید

پاسخ

ثبت نظر