iOS 13 منتشر شد؛ قابلیت‌های جدید چیست؟

iOS 13 منتشر شد؛ قابلیت‌های جدید چیست؟

iOS 13 منتشر شد؛ قابلیت‌های جدید چیست؟

اپل در جریان رویداد WWDC 2019 خود از نسخه جدید سیستم عاملش، iOS 13 رونمایی کرد. با فیسیت همراه باشید تا مهمترین قابلیت‌ها و مشخصات این سیستم عامل را به هم مرور کنیم.

 

iOS 13؛ نسخه جدید سیستم عامل اپل

تم تاریک

مهم‌ترین تغییری که مدت‌ها انتظارش را می‌کشیدیم، اضافه شدن تم تیره به iOS بود که حالا در iOS 13 شاهد آن هستیم. از حالا تمام اپلیکیشن‌های اصلی اپل، حتی نوتیفیکیشن‌ها و داک از تم تیره پشتیبانی می‌کنند.

 

کیبورد جدید با قابلیت Quick Path

در iOS 13 اپل کیبورد اختصاصی خود را با قابلیت Quick Path در دسترس کاربران قرار می‌دهد، به این معنا که دقیقا مانند کیبوردهای سوئیفت‌کی، جی‌بورد و سوایپ، کیبورد اختصاصی اپل هم قابلیت سوایپ کردن برای تایپ را دارد.

 

بازطراحی اپلیکیشن Reminders

در iOS 13 شاهد بازطراحی اپلیکیشن Reminders هستیم که با اضافه شدن گزینه‌های All، Today، Flagged و Scheduled همراه است.

جالب اینجاست که به لطف بهره‌بردن از هوش مصنوعی، اپلیکیشن Reminders بعد از تایپ کردن کاربر، زمان یادآوری را هم به او پیشنهاد می‌کند. همچنین امکان افزودن مخاطب به Reminders هم فراهم شده است.

 

ورود با حساب اپل

در حوزه امنیت، اپل قابلیت جدید Sign in with Apple را در نظر گرفته است. به زودی توسعه‌دهندگان می‌توانند برای لاگین کردن به سرویس‌ها و اپلیکیشن‌ها از این قابلیت استفاده کنند. جالب اینکه تنها با لاگین کردن به FaceID و بدون نیاز به هیچ اطلاعات شخصی، کاربران می‌توانند یک حساب کاربری جدید برای یک سرویس ایجاد کنند.

 

حافظه خارجی

در iOS 13 می‌توانید با استفاده از کارت‌های حافظه و فلش، فایل‌ها را به اپلیکیشن Files منتقل کنید.

 

ویرایش عکس و ویدیو

در iOS 13 شاهد رابط کاربری جدیدی برای ویرایش عکس‌ها هستیم. مهم‌تر اینکه برای اولین بار می‌توان ویدیوها را هم ویرایش کرد. به عبارتی می‌توان ویدیوها را به صورت مستقیم چرخاند.

ضمنا خوبی دیگر iOS 13 است است که اپلیکیشن فوتو با استفاده از یادگیری ماشین عکس‌های و اسکرین‌ شات‌های تکراری را حذف می‌کند.

 

زمان عرضه iOS 13

نسخه جدید سیستم عامل iOS برای همه گوشی‌های آیفون 6s و ما بعد ارائه خواهد شد. همچنین از امروز توسعه‌دهندگان می‌توانند نسخه پیش‌نمایش iOS 13 را استفاده کنند. نسخه بتا این سیستم عامل هم از اواخر همین ماه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

 

 

رویداد WWDC 2019:

مک پرو 2019، کامپیوتر قدرتمند اپل با قیمت پایه 6000 دلاری رونمایی شد: رویداد WWDC 2019

 

watch Os 6 رونمایی شد؛ رویداد WWCD 2019

اپل از صفحه نمایش 6K Retina رونمایی کرد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Mjavadsf

سه‌شنبه, 14 خرداد 1398

حالا چرا ورود با حساب گوگل ؟

پاسخ

ثبت نظر