گوشی‎های جدید هواوی بدون اپلیکیشن‎های فیسبوک به فروش خواهند رسید

گوشی‎های جدید هواوی بدون اپلیکیشن‎های فیسبوک به فروش خواهند رسید

فیسبوک دیگر به هواوی اجازه نخواهد داد تا اپلیکیشن‌های این شرکت را به صورت از پیش نصب شده روی گوشی‎های هوشمند خود قرار دهد. دلیل این امر ممنوعیت تجارت شرکت‎های تجاری امریکایی با شرکت هواوی است که ترامپ آن را وضع کرده است. کاربران گوشی‎های هواوی هنوز هم خواهند توانست اپلیکیشن‎های واتس‎اپ، تلگرام و فیسبوک را روی گوشی خود نصب کنند و از طریق پلی‌استور آپدیت‎ها را دریافت کنند اما هواوی دیگر اجازه ندارد که این اپلیکیشن‎ها را به صورت از پیش نصب شده روی گوشی‎های خود قرار دهد. 
به نظر می‎رسد که مایکروسافت رویکردی متفاوت از گوگل برای اجرای قوانین جدید درنظر گرفته است. گوگل به صورت موقتی آپدیت‎های امنیتی را برای گوشی‏های هواوی موجود منتشر می‏کند. گوشی‎های هواوی که در بازار هستند یا هنوز فرستاده نشده‎اند سرویس‏های گوگل را خواهند داشت. اما به گزارش روییترز، فیسبوک دیگر نخواهد گذاشت که این اپلیکیشن‎ها روی گوشی‎هایی که از کارخانه خارج می‎شوند نصب شود. 
البته تهدید فیسبوک به اندازه‎ی گوگل و ARM که استفاده از سیستم عامل اندروید و تراشه‎ پردازنده را ممنوع کرده‌اند بد نیست اما با این کار فیسبوک، شرکت هواوی دیگر نمی‎تواند از اپلیکیشن‎های پرطرفدار فیسبوک، اینستاگرام و واتس‎اپ استفاده کند، به خصوص که از حالا به بعد ناچار خواهد بود از اپ استور خودش استفاده کند.

 

بیشتر بخوانید:

سامسونگ گلکسی نوت10 با هدفون‎های قدیمی کار نخواهد کرد 

‏سیستم عامل iPadOS معرفی شد؛ سیستم عامل اختصاصی اپل برای تبلت‌ها: رویداد WWDC 2019

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر