موتور جستجوی گوگل آپدیت شد؛ محدودیت در نمایش نتایج جستجوی مربوط به هر وب سایت

موتور جستجوی گوگل آپدیت شد؛ محدودیت در نمایش نتایج جستجوی مربوط به هر وب سایت

موتور جستجوی گوگل آپدیت شد؛ محدودیتِ دو در نمایش نتایج جستجوی مربوط به هر وب سایت اعمال شد.

گوگل، غول موتورهای جستجو به تازگی به‌روزرسانی برای موتور جستجوی خود ارائه کرده است که دست کاربران را در انتخاب وب سایت‌ها باز گذاشته است. حتماً شما هم بارها درباره یک موضوع سرچ کرده‌اید و در نتایج جستجو با چندین صفحه مختلف اما دقیقا از یک وب سایت مواجه شده‌اید. در این شرایط عملاً کاربر به همان وب سایت محدود می‌شود، مخصوصاً در مورد کاربرانی که عادت دارند به همان نتایج صفحه اول اکتفا کنند.

در آپدیت جدید گوگل عملاً بیشتر از دو صفحه از یک وب سایت در نتایج جستجوهای کاربر نشان داده نمی‌شود. البته این مسئله همیشه هم صددرصدی نیست بلکه اگر صفحاتی از وب سایت وجود داشته‌ باشند که واقعاً با موضوع مورد سرچ کاربر مرتبط باشد، ممکن است بیشتر از دو صفحه هم در نتایج جستجو نمایش داده شود.

این ویژگی جدید گوگل بر اساس دامنه‌ها کار می‌کند، بنابراین گوگل دامنه‌ها و زیر دامنه‌ها را به صورت مجزا می‌بیند. با این اوصاف نتایج ظاهر شده در جستجو برای هر یک از آن‌ها دو مورد است و مجدداً اگر یک مطلب بسیار مرتبط دیگر هم از همان زیر دامنه وجود داشته باشد، ممکن است در نتایج جستجو قرار بگیرد، حتی اگر بیشتر از دو مورد باشد.

به گفته کاربران توییتر این قابلیت هنوز چندان دقیق عمل نمی‌کند و ممکن است گاهی با لیستی از صفحات مختلف یک وب سایت مواجه شویم. با این وجود دنیل سالیوان، یکی از اعضای تیم جستجوی گوگل اعلام کرده است که گوگل در حال کار کردن روی این قابلیت و بهبود دادن آن است.

 

اخبار مرتبط:

Presearch؛ سرویس مبتنی بر بلاکچینی که می‌خواهد گوگل را شکست دهد

اگر فکر می‌کنید گوگل صفحات شما را ایندکس می‌کند سخت در اشتباهید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر