هشت روش برای رفع خطای Video Scheduler Internal در ویندوز10

هشت روش برای رفع خطای Video Scheduler Internal در ویندوز10

صفحه‎ی آبی مرگ در ویندوز آنقدر معروف است که اسم مخفف خود را دارد: BSOD. گرچه در ویندوز10 خیلی کمتر با این صفحه روبه‎رو می‎شویم اما باز هم وقتی که روی صفحه‎ی کامپیوتر ما ظاهر می‎شود می‎تواند حسابی اعصاب ما را به هم بریزد. به خصوص اگر پیام خطا «VIDEO SCHEDULER INTERNAL ERROR» باشد. یافتن دلیل این خطا بسیار دشوار است اما ما در این مقاله‎ی فیسیت لیستی از دلایل و روش‎های تعمیر آن را در اختیار شما قرار می‎دهیم.

 

کامپیوتر خود اسکن کنید

ویندوز10

 

احتمال این که به خاطر ویروس خطای Video Scheduler Internal را دریافت کنید پایین است اما بهتر است این احتمال را درنظر بگیرید. این کار بسیار ساده است و به هر حال هر چند وقت یک بار باید کامپیوتر خود را اسکن کنید. حتی اگر تا به حال هیچ وقت هم به آنتی‎ویروس فکر نکرده باشید یکی روی دستگاه خود به صورت از پیش نصب شده دارید. Windows Defender به صورت پیش‎فرض روی ویندوز10 نصب شده و استفاده از آن بسیار ساده است. شما همچنین می‎توانید از آنتی‎ویروس‎های دیگر نیز استفاده کنید اما ما تمرکز خود را در این مقاله روی ویندوز دیفندر می‎گذاریم. منو استارت را باز کرده یا کلید ویندوز را فشار دهید، سپس Windows Defender را تایپ کرده و کلید اینتر را فشار دهید. روی آیکون Virus & threat protection و سپس Scan options کلیک کنید. گزینه‎ی Full scan را انتخاب کنید تا تمام سیستم شما اسکن شود.

 

درایو سیستم خود را چک کنید

ویندوز10

 

اگر مشکل از ویروس نیست پس باید هارد درایو یا SSD را برای خرابی چک کنید. کلید ویندوز را فشار داده و cmd را تایپ کنید اما کلید اینتر را فشار ندهید. درعوض روی آیکون Command Prompt کلیک راست کرده وRun as administrator را انتخاب کنید. سپس در پنجره‎ی که باز می‎شود روی Yes کلیک کنید. حال فرمان زیر را تایپ کنید:

chkdsk /f /r

یک پیام خطا باز می‎شود که به شما می‎گوید باید دستگاه خود را ریستارت کنید. برای تأیید کلیدY را فشار دهید. حال ویندوز را ریستارت کنید تا هارد دیسک شما چک شود.

 

رجیستری را اسکن و تعمیر کنید

رجیستری

 

خطاهای رجیستری می‏توانند باعث انواع کدهای خطا در ویندوز از جمله Video Scheduler Internal شوند. راه‎های زیادی برای تعمیر رجیستری وجود دارد اما System File Checker راه حل خود مایکروسافت برای رفع این مشکل است.

برای این کار کلید ویندوز را فشار داده، cmd را تایپ کنید. سپس روی آیکون کلیک راست کرده وRun as administrator را انتخاب کنید. حال فرمان زیر را تایپ کنید:

sfc /scannow

اینتر را فشار داده و اسکن را شروع کنید. این کار کمی طول می‎کشد. وقتی که اسکن کامل شد کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا فایل‎های خراب تعمیر شوند.

 

درایورهای ویدئو خود را آپدیت کنید

درایور ویدئو

 

درایورهای ویدئو معمولاً مقصر اصلی پیان خطای Video Scheduler Internal هستند. با ویندوز10 آپدیت درایورها بسیار ساده است درنتیجه اگر روش‎های بالا جوابگو نبودند حتماً اول از همه این روش را امتحان کنید. دکمه استارت را فشار دهید، سپس Device Manager را در منو انتخاب کنید. قسمت Display adapters را گسترش داده و روی منوی باز شده کلیک راست کنید. Update driver را انتخاب کرده و برای تکمیل پروسه فرمان‎ها را دنبال کنید. وقتی که پروسه کامل شد کامپیوتر خود را ریستارت کنید.

 

درایورهای ویدئو خود را دوباره نصب کنید

درایور

 

اگر آپدیت درایورهای ویدئو کار نکرد آن‎ها را دوباره نصب کنید. برای این کار بار دیگر ازWindows Device Manager استفاده کنید. دکمه شروع را کلیک کرده و فشار دهید، سپس Display Manager را انتخاب کنید. قسمت Display adapters را گسترش داده و روی کارت ویدئو کلیک راست کنید. سپس Uninstall Driver را انتخاب کرده و کامپیوتر خود را ریستارت کنید. حال از طریق وب‎سایت شرکت سازنده‎ی کامپیوتر خود درایور جدید را نصب کنید یا به Windows Download Center بروید و درایو را دانلود و نصب کنید.

 

آپدیت‎های ویندوز موجود را نصب کنید

ویندوز آپدیت

 

آپدیت نگاه داشتن سیستم به دلایل زیادی از جمله امنیت مهم است. آپدیت کردن همچنین می‎تواند مشکلات BSOD، از جمله خطای Video Scheduler Internal را رفع کند. ویندوز10 معمولاً به صورت خودکار آپدیت می‎شود اما خودتان هم می‎توانید هر چند وقت یک بار به آپدیت‌ها سری بزنید.

با فشار دادن کلیدهای Windows Key + I اپلیکیشن تنظیمات را باز کنید. گزینه‎ی Update & Security را انتخاب کنید. در سمت راست تصویر Check for Updates را انتخاب کنید. اگر آپدیتی موجود بود ویندوز شروع به دانلود آن‎ها می‎کند. وقتی که آپدیت‎ها روی سیستم شما دانلود شدند کامپیوتر خود را ریستارت کنید تا پروسه‎ی نصب شروع شود.

 

سخت‎افزار و نرم‎افزار جدید را حذف کنید

اگر اخیراً سخت‌افزار یا نرم‎افزار نصب کرده‎اید ممکن است مشکل از آن باشد. به خصوص اگر پس از نصب یک چیز جدید خطای Video Scheduler Internal را ببینید. یک سخت‎افزار جدید و درایورهای سیستمی که به خاطر آن نصب کرده‎اید می‎توانند مشکل‎ساز شوند.

برای نرم‎افزار از ابزار Windows System Restore استفاده کنید. به خصوص اگر خودتان پیش از اضافه کردن یک سخت‎افزار یا نرم‎افزار جدید ریستور پوینت ساخته‎اید.

 

دیگر راه حل‎های ممکن

به دلایل دیگری نیز ممکن است خطای Video Scheduler Internal را ببینید. یک کارت گرافیک سنگین ممکن است پس از مدتی درگاه را خم کند و باعث ایجاد خطا شود. اگر این اتفاق افتاد کیس کامپیوتر را به بغل قرار دهید و ببینید مشکل حل می‎شود یا خیر.

اورکلاک کردن کارت گرافیک نیز می‎تواند باعث بروز مشکل شود. اگر پس از اورکلاک کردن کامپیوتر با پیام خطا روبه‎رو شدید فرکانس را تغییر دهید و ببینید مشکل حل می‎شود یا خیر.

اگر یک کارت گرافیک جدا دارید آن را به یک کامپیوتر دیگر متصل کنید و ببینید کار می‎کند یا خیر. اگر یک کارت گرافیک دیگر دارید آن را روی کامپیوتر خود امتحان کنید و ببینید مشکل حل می‎شود یا خیر.

 

بیشتر بخوانید:

مشاهده و مدیریت دستگاه‎های حافظه متصل به ویندوز10 در آپدیت می 2019

هشت ترفند بهینه‎سازی ویندوز10 برای گیمینگ

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

عجب

سه‌شنبه, 09 اردیبهشت 1399

آخه اوسکول خودتم نوشتی پیام صفحه مرگ بعد میگی دکمه ویندوز رو فشرده از منوی استارت cmd تایپ کنین؟ نادون جان در این حالت ویندوز بالا نمیاد از بوت راهنمایی باید کنی

پاسخ

محمد

پنج‌شنبه, 03 مهر 1399

سلام لپ تاپ من asus هست اخیرا ویندوزش رو عوض کردم و ویندوز تن 64 بیت رو نصب کردم اما مشکلی که دارم اینه که کارت گرافیک رو شناسایی نمیکه (یا مادربرد یا خود سیستم اون رو شناسایی نمیکه و از گرافیک cpu استفاده میکنه و حتی داخل پرفورمنس تسک منجر هم گرافیکه مجزا رو نمایش نمیده) اما داخل اپدیت ویندوز درایور مخصوصش وجود داره و همراه اپدیت های دیگه اون رو نصب میکنه و بعد از اون هر بار بعد از بالا اومدن ویندوز تقریبا 30 ثانیه هم نشده با بلو اسکرین مواجه میشم و ارورشم همین ارور کذاییه. تا قبل از عوض کرده ویندوز گرافیک توسط مادربورد شناسایی میشد و مشکلی نداشت. البته یک چیز دیگه من مادربردم بازیافتیه یعنی قبلا خراب شده بوده و درستش کردن پس میشه گفت تقریبا اصل نیست

پاسخ

ثبت نظر