گوگل فوتوز و گوگل درایو از هم جدا می‎شوند

گوگل فوتوز و گوگل درایو از هم جدا می‎شوند


کاربران گوگل فوتوز و فضای ابری درایو می‎توانند از طریق هرکدام از این پلتفرم‎ها به عکس‎های خود دسترسی داشته باشند. این دو سرویس به صورت خودکار به هم متصل می‌شوند و حافظه خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند. حال شرکت گوگل اعلام کرده که این دو از تاریخ 19 تیر این دو از یکدیگر جدا خواند شد. 
گوگل در یک پست وبلاگی گفت که سازوکار بین درایو و فوتوز ساده خواهد شد، زیرا بسیاری از کاربران گفته بودند که رابطه‌ی این دو با یکدیگر خیلی گیج کننده است. از تیرماه عکس‎ها و ویدئوهای همه‎ی کاربرانی که در درایو آپلود می‎شوند دیگر از طریق اپلیکیشن فوتوز یا کلاینت‎های دسکتاپ مشابه قابل دسترسی نیستند و به صورت متقابل عکس‎های گوگل فوتوز در پوشه‎ی Photos درایو ظاهر نخواهد شد. درضمن اگر چیزی در یک اپلیکیشن حذف شود در اپلیکیشن دیگر باقی می‎ماند. به نظر می‎رسد که ادغام دو اپلیکیشن باعث می‎شود‎ که کاربران اشتباهی عکس‎ها و ویدئوها را از همه جا پاک کنند. 
قابلیت «آپلود از درایو» جایگزین سینک خودکار خواهد شد که به کاربران این امکان را می‎دهد تا به صورت دستی عکس‎ها را از پوشه‎ی درایو خود انتخاب کنند و آن‎ها را به فوتوز منتقل کنند و درصورتی که در یکی از این اپلیکیشن‎ها تغییری ایجاد شود، دیگری بدون تغییر باقی خواهد ماند. 
درحالی که این تغییر هر عکس یا ویدئویی که از تاریخ 19 تیر آپلود شود را تحت تأثیر قرار خواهد داد اما فایل‎هایی که هم اکنون موجود هستند بدون تغییر خواهند ماند اما دیگر با یکدیگر سینک نخواهند بود و درنتیجه حذف یکی باعث حذف دیگری نخواهد شد. 

 

بیشتر بخوانید:

موتور جستجوی گوگل آپدیت شد؛ محدودیت در نمایش نتایج جستجوی مربوط به هر وب سایت

بیانیه رسمی هواوی در واکنش به قطع همکاری گوگل

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر