مایکروسافت هشدار داد: آپدیت ویندوز10 دستگاه‎های بلوتوثی را متوقف می‎کند

مایکروسافت هشدار داد: آپدیت ویندوز10 دستگاه‎های بلوتوثی را متوقف می‎کند

مایکروسافت اعلام کرد که آپدیت امنیتی جدید این شرکت (CVE-2019-2102) اتصال بین سیستم عامل و بعضی از دستگاه‎های بلوتوثی ناامن را عمداً متوقف می‎کند. این شرکت نوشت که ممکن است پس از نصب آپدیت 11 ژوئن 2019، با جفت‎سازی، اتصال و استفاده از بعضی از دستگاه‎های بلوتوثی به مشکل بربخورید. 
مایکروسافت همچنین اعلام کرد که هر دستگاهی که از کلیدهای شناخته شده برای کدگذاری ارتباط استفاده می‎کند می‎تواند به مشکل بربخورد. تمام نسخه‎های ویندوز10 و ویندوز 8.1 این آپدیت را دریافت خواهند کرد. این که بفهمیم کدام دستگاه‎ها با این آپدیت مشکل پیدا خواهند کرد مشخص نیست اما به نظر می‎رسد که تنها راه فهمیدن این است که ببینیم با جفت‌سازی دستگاه‎های بلوتوثی به مشکل برمی‎خوریم یا خیر. مایکروسافت گفت که کاربران پیشرفته می‎توانند با چک کردن Event Log بفهمند که دستگاه بلوتوثی آن‎ها دچار مشکل شده یا خیر: 

بلوتوث


شرکت Redmond برای کسانی که دچار مشکل می‎شوند یک راه حل توصیه می‎کند: «با شرکت سازنده‏ی دستگاه بلوتوث خود تماس بگیرید و ببینید که امکان آپدیت دستگاه وجود دارد یا خیر. اگر نداشت باید ویندوز خود را دانگرید کنید و یا یک دستگاه جایگزین بخرید.» درحالی که در گذشته زیاد پیش آمده که آپدیت‎های ویندوز مشکلاتی برای دستگاه‎های دیگر ایجاد کند، اما این‎بار این مشکل عمدی رخ داده است. مایکروسافت می‎گوید که این کار را کرده تا ویندوز امن‎تر بماند، اما بعضی از کاربران خیلی از این موضوع خوشحال نیستند. 

 

بیشتر بخوانید:

سیستم عامل مدرن مایکروسافت چه ویژگی‌هایی دارد؟ تجربه‌ای از آینده

ویندوز را فراموش کنید؛ مایکروسافت سیستم عاملی مدرن را ارائه خواهد کرد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: techspot

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر