در گوگل کروم 76 بتا، استفاده از فلش‌پلیر سخت‎تر می‎شود

در گوگل کروم 76 بتا، استفاده از فلش‌پلیر سخت‎تر می‎شود

حالت تیره ( دارک مد) در نسخه‎های کروم 73، 74 و 75 توجه زیادی را به خود جلب نکرد اما نسخه‎ی بتای کروم 76 قابلیت‎هایی دارد که برای همه کاربردی است. درحالی که آدوب فلش تا سال 2020 نابودن نخواهد شد اما سال‎هاست که در بیشتر مرورگرهای مهم مسدود است، اما کروم 76 یک قدم پیش نهاده است. نه تنها آیتم‎های فلش به صورت پیش‎فرض مسدود می‎شوند بلکه این قابلیت در کل مرورگر غیرفعال شده است و برای استفاده از فلش باید به chrome://settings/content/flash بروید. 
یک قابلیت دیگر نیز به گوگل کروم اضافه شده است: توسعه دهنده‎ی گوگل، پاول آریس می‎گوید وب‌سایت‌ها دیگر نخواهند توانست حالت Incognito را در مرورگر کروم تشخیص دهد. این قابلیت برای وب‎سایت‎هایی مثل نیویورک تایمز که با شناسایی حالت Incognito نمی‎گذارند به تعداد نامحدود داستان بخوانید بسیار آزار دهنده خواهد بود. 
یکی دیگر از قابلیت‎های جدید ارتقای دارک مد است. هم اکنون توسعه دهندگان وب می‎توانند با اضافه کردن یک کد کوچک سایت‎ خود را طوری طراحی کنند تا وقتی مرورگر در دارک مد قرار دارد نسخه‎ی تیره‎ی وب‎سایت اجرا شود. نسخه‎ی اصلی کروم 76 در تاریخ 8 مرداد امسال منتشر خواهد شد. 

 

 

بیشتر بخوانید:

گوگل فوتوز و گوگل درایو از هم جدا می‎شوند

موتور جستجوی گوگل آپدیت شد؛ محدودیت در نمایش نتایج جستجوی مربوط به هر وب سایت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

شاهرخ

سه‌شنبه, 26 آذر 1398

سلام یه مشکل عجیب دیگه در این نسخه اینه که هیستوری رو نشون نمیده؟ نسخه های قبلو که نصب میکنم هیستوری داره ولی این نسخه هیچی در هیستوری نشون نمیده چه کاری باید انجام دهم تا هیستوری ذو نشون بده؟ ممنون

پاسخ

ثبت نظر