چرا گوگل تصاویر پیکسل4 را لو داد؟

چرا گوگل تصاویر پیکسل4 را لو داد؟

در یک حرکت عجیب شرکت گوگل عکسی از گوشی پیکسل 4 را چندین ماه پیش از رونمایی منتشر کرد. این شرکت نه تنها در حساب توییتری رسمی خود از وجود این گوشی پرده برداشت بلکه عکسی از آن را نیز منتشر کرد که نشان می‎دهد این گوشی چند دوربین پشت دارد. اما این موضوع برای خیلی‎ها سوال برانگیز شده که چرا گوگل دست به چنین اقدامی زده است؟ 
انتشار نام و تصویر رسمی از یک دستگاه حرکت بسیار عجیبی است. با وجود شایعات و خبرهای منتشر شده از منابع ناموثق، شرکت‎هایی مثل اپل، سامسونگ و گوگل معمولاً تا زمان معرفی رسمی در کنفرانس‎های خبری هیچ چیزی درمورد محصولاتشان نمی‎گویند. برای مثال اپل همیشه در رویداد ماه سپتامبر و گوگل در مراسم I/O محصولات خود را معرفی می‎کنند. البته خود شرکت گوگل هیچ چیزی در این زمینه نگفته اما ما خودمان حدس‎هایی می‎زنیم که چرا گوگل دست به چنین اقدامی زده است. 

 

دلیل اول: برای این که ادعا کند که از آیفون11 تقلید نکرده است 


یکی از نظریه‎ها این است که گوگل این کار را انجام داده تا بگوید که از اپل و آیفون جدیدش تقلید نکرده است. شایعات مبنی بر آن است که آیفون 11 دارای یک دوربین مربعی در پشت گوشی است. از آنجایی که آیفون شهریور ماه و گوشی‎های پیکسل آبان ماه منتشر می‎شوند خیلی‎ها گوگل را به تقلید از اپل محکوم می‎کند. به همین دلیل گوگل تصمیم گرفته تا قبل از اپل عکسی از گوشی جدید خود را منتشر کند، چرا که می‎داند اپل تا شهریور ماه هیچ چیزی درمورد آیفون جدیدش نخواهد گفت. 

 

دلیل دوم: ممکن است پیکسل4 پیش از آبان ماه منتشر شود 


چهار ماه مدت زمان زیادی برای انتشار پیش از موعد عکس از یک محصول است. شاید دلیل این که گوگل این عکس را در خرداد ماه منتشر کرده این است که پیکسل4 قرار است پیش از آبان ماه منتشر شود. شاید این گوشی قرار است زودتر و در تابستان منتشر شود. البته این نظریه کمی عجیب است چرا که گوگل پیکسل  3Aو  3A XLرا اردیبهشت ماه معرفی کرده و بهتر است بین معرفی محصولاتش کمی فاصله بیندازد. 

 

دلیل سوم: دیگر هیچ‎چیز برای گوگل مهم نیست!


پارسال، پیش از این که گوگل پیکسل3 را معرفی کرد اطلاعات بسیار زیادی درمورد آن به بیرون درز پیدا کرده بود. تقریباً همه می‌دانستند که گوشی چطور خواهد بود و بیشتر مشخصاتی که در شایعات شنیده می‎شد درست از آب درآمد. همین اتفاق برای پیکسل 3A رخ داد و حتی پیش از مراسم I/O همه از رنگ این گوشی نیز خبر داشتند. از آنجایی که در دنیایی زندگی می‎کنیم که همیشه اخبار محصولات پیش از معرفی رسمیشان همه‌جا منتشر می‎شود شاید گوگل به این نتیجه رسیده که چرا خودش این کار را انجام ندهد و به این وسیله خبرهای منتشر شده را کنترل نکند؟

 

بیشتر بخوانید:

گوگل عکس پیکسل‎4 را منتشر کرد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

منبع خبر: cnet

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر