وزیر ارتباطات: اندروید سفارشی شده برای گوشی‌های داخلی در راه است

وزیر ارتباطات: اندروید سفارشی شده برای گوشی‌های داخلی در راه است

وزیر ارتباطات: اندروید سفارشی شده برای گوشی‌های داخلی در راه است.

امروز 25 خرداد ماه، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان البرز حضور داشت و در بخشی از این جلسه از ارائه اندرویدی سفارشی شده روی گوشی‌های ایرانی خبر داد.

دلیل تغییر و دستکاری در سیستم عامل اندروید برای گوشی‌های ایرانی، جلوگیری از تحریم‌هایی است که به طور یک‌ جانبه از سوی آمریکا و علیه اپلیکیشن‌‌های ایرانی اعمال می‌شود. هدف وزارت ارتباطات هم عملاً حمایت از استارتاپ‌های بومی است. البته گویا این موضوع (تغییر در سیستم عامل اندروید) یکی از اهدافی بوده است که برای حمایت از استارتاپ‌های بومی در دستور کار بوده است اما ماجرا از زمانی جدی شد که محدودیت‌های جدیدی برای برخی اپلیشکیشن‌های داخلی پیش آمد و برخی از آن‌ها از روی گوشی‌های اندرویدی پاک شدند.

وزیر ارتباطات درباره تغییراتی که در اندروید در راه است چنین توضیح داده است:

مدت زیادی بود که می‌خواستیم سیستم عامل اندروید را در گوشی‌های ایرانی تغییر دهیم تا از استارتاپ‌های داخلی حمایت کنیم؛ این موضوع پیش نمی‌رفت تا این‌که اپلیکشین‌های داخلی را حذف کردند و این همدلی ایجاد شد و به زودی نتیجه کار را اعلام می‌کنیم.

 

یک برداشت اشتباه و تکذیبیه سریع

برخی این صحبت وزیر ارتباطات را به تعویض اندروید تعبیر کرده بودند اما آذری جهرمی در یک مصاحبه این مسئله را تکذیب کرده و چنین توضیح داد:

ما نگفتیم قصد داریم تا سیستم عامل اندروید را عوض کنیم و این حرف درستی نیست. بلکه در صحبت‌ها اعلام کردیم که مدت‌ها بود بر روی یک نسخه سفارشی شده اندروید در حال کار کردن بودیم تا بتوانیم در گوشی‌های داخل کشور از آن استفاده کنیم. دلیل این کار این است که اتفاقاتی مشابه حذف کسب‌وکارهای ایرانی رخ ندهد. این موضوع پیش نمی‌رفت اما وقتی آمریکایی‌ها آمدند و نرم‌افزارها را حذف کردند در داخل کشور همدلی ایجاد شد و این اتفاق افتاد. ما به زودی خبرهای خوبی از یک سیستم‌عامل سفارشی شده اندروید بر روی گوشی‌های ایرانی خواهیم داد. در آن نسخه قابلیت حذف اپلیکیشن‌ها توسط گوگل وجود نخواهد داشت.

 

در ایران چه میگذرد:

مهلت ثبت‎نام بیست و پنجمین دوره نمایشگاه الکامپ تمدید شد

بهشت ایران از چنگ ماینرها در آمد؛ تعرفه برق صادراتی برای استخراج بیت کوین در نظر گرفته شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


4 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

میلاد

یک‌شنبه, 26 خرداد 1398

جاسوسی در ابعاد بزرگتر !!! عین چی از تخت و تاجشون میترسن.

پاسخ

امید

یک‌شنبه, 26 خرداد 1398

ترفند جدید برای جاسوسی بیشتر سپاه

پاسخ

ِDevs

دوشنبه, 27 خرداد 1398

پیامرسان داخلیشون خوب نمیتونست آمار مردم رو بگیره دیگه دست به دامن سیستم عامل داخلی شدن
خئا خیرتون بده که اینقد به فکر مردم هستید و واقاع سیستم عامل داخلی از نون شبمون واجبتر بود برامون هرشب دعا میکردم گشنه بمونم اما OSاختصاصی داشته باشیم

پاسخ

farshad

دوشنبه, 27 خرداد 1398

هرگز استقبال نخواهد شد. ظاهرا از تجربه تلگرام درس نگرفتن. این بار هم به بهانه دفاع از کسب و کارهای داخلی ...

پاسخ

ثبت نظر