می بند 4 در مقابل می بند 3 شیائومی؛ کدامیک مناسب شماست؟

می بند 4 در مقابل می بند 3 شیائومی؛ کدامیک مناسب شماست؟

می بند 4 در مقابل می بند 3 شیائومی؛ کدامیک مناسب شماست؟ با بررسی این دو دستبند سلامتی شیائومی همراه فیسیت باشید.

می بند 4، به تازگی از تنور شیائومی بیرون آمده است و نسخه جدید پرفروش‌ترین دستبند سلامتی شیائومی است. می بند 3 شیائومی یکی از خوش قیمت‌ترین و باکیفیت‌ترین ردیاب‌های سلامتی است که سختی یک نمونه مشابه آن با این مشخصات را پیدا می‌کند. حالا که نسخه جدید این دستبند سلامتی رونمایی شده، شاید برای شما هم سؤال باشد که کدام‌یک بهتر است؟ می‌ بند 3 یا می بند 4 شیائومی؟ با فیسیت همراه باشید تا این دو دستبند سلامتی شیائومی را با هم مقایسه کنیم.

 

می بند 3 در مقابل می بند 4

نمایشگر؛ بزرگ‌ترین تغییر

بزرگ‌ترین تغییری که در می بند 4 شیائومی نسبت به نسل‌های قبلی آن شاهد هستیم، نمایشگر است. همه دستبندهای سلامتی قبلی شیائومی فقط یک نمایشگر سفید و سیاه داشتند اما در می بند 4 همه چیز تغییر کرده است.

در می بند 4 شاهد نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به نسل‌های قبلی هستیم. این دستبند سلامتی از نمایشگر 0.95 اینچی با رزولوشن 120 در 240 بهره می‌برد. این در حالی است که می بند 3 دارای نمایشگر 0.78 اینچی با رزولوشن 128 در 80 پیکسلی بود.

از طرفی دیگر به نمایشگر سیاه و سفید محدود نیستید بلکه می‌توانید از نمایشگری زنده همراه با قابلیت‌ها و ظاهر متفاوت بهره ببرید. درواقع در Mi band 4 شیائومی شاهد 77 ظاهر ساعت متفاوت هستیم که همه سلیقه‌ها را راضی خواهد کرد.

 

طراحی

به جز نمایشگر بزرگ‌تر، طراحی کلی می بند 4 شیائومی شباهت زیادی با نسل قبل این دستبند سلامتی، یعنی می بند 3 دارد. هر دو این دستبندهای سلامتی بند باریک و بلندی دارند و با وزن کم (تنها حدود 22 گرم در می بند 4 و 20 گرم در می بند 3) دور مچ بسته می‌شوند.

در هر دو این دستبندها، ردیاب سلامتی وسط بند سیلیکونی قرار گرفته است که این بند را می‌توان تغییر داد و بندهایی با رنگ‌های دیگر را جایگزین کرد. اگر شما هم دستبند سلامتی می بند 3 را دارید و بندهای مختلفی برای آن تهیه کرده‌اید، باید بگوییم که از همان بندها برای می بند 4 هم می‌توانید استفاده کنید.

شیائومی می بند 3 را در رنگ‌های مشکی، آبی و نارنجی راهی بازار کرده بود اما حالا در Mi band 4 شاهد رنگ‌بندی بیشتری هستیم، رنگ‌های جذابی مانند مشکی، بژ، بنفش، زرشکی و نارنجی. بنابراین شیائومی در این دستبند سلامتی سلیقه قشر بیشتری از مردم را در نظر گرفته است.

ضمناً در هر دو این دستبندها، یک دکمه خازنی پایین نمایشگر قرار گرفته است که برای روشن کردن نمایشگر و انتخاب عملکردها و کارکردهای مختلف ساعت کاربرد دارد.

رنگ بندی دستبند سلامتی Miband 4

رنگ بندی دستبند سلامتی Miband 4

 

قابلیت ضد آب

اگر شناگر هستید و می‌خواهید از دستبندهای سلامتی Mi band در استخر استفاده کنید، باید بگوییم که در دو این محصولات ضد آب هستند و تا عمق 50 متری آب دوام می‌آورند. البته ناگفته نماند که می بند 3 و 4 شیائومی با وجود ضد آب بودن، برای شنای طولانی مدت و یا غواصی اصلاً گزینه مناسبی نیستند.

 

قابلیت‌های مربوط به سلامتی در می بند 3 و می بند 4 شیائومی

هر دو ردیاب سلامتی شیائومی از قابلیت‌های مشابهی مانند گام شمار، سنسور مانیتور ضربان قلب، ردیاب‌های اتوماتیک برای فعالیت‌های مختلف مانند دوچرخه سواری، دویدن، شنا و... بهره می‌برند، حتی در شرایطی که GPS فعال نباشد.

 

در فیسیت بخوانید:  فارسی کردن می بند 4 شیائومی

 

سنسورهای دقیقی برای ردیابی شنا؛ تحولی بزرگ در Mi band 4

در کنار همه این قابلیت‌ها، یک سنسور 6 محوره در می بند 4 شیائومی قرار گرفته است که ردیابی هنگام شنا را به صورت دقیق‌تر و کاملا اتوماتیک انجام می‌دهد. برای نمونه Mi band 4 شیائومی می‌تواند حرکات مختلف شنا مانند شنای پروانه، کرال پشت، شنای آزاد و... را تشخیص داده و به خوبی شرایط بدن در این حالت‌ها را مانیتور کند. از این قابلیت می‌توانیم به عنوان یکی از نقاط قوت Mi band 4 نام ببریم.

می بند 4 شیائومی

استفاده از می بند 4 شیائومی در استخر

دیگر قابلیت‌ها و کاربردها

می بند 3 و 4 شیائومی، هر دو قادرند نوتیفیکشن‌های موبایلی مانند تماس‌های دریافتی و پیام‌هایی که در مسنجرهایی مانند واتس آپ دریافت کرده‌اید را روی نمایشگر کوچکشان نمایش بدهند، اما در هر دو این دستبندهای سلامتی نمی‌توانید به این نوتیفیکیشن‌ها جواب بدهید.

از جمله دیگر قابلیت‌های می بند 3 و 4 شیائومی می‌توانیم به پیش‌بینی آب و هوا، آلارم و همچنین پایش و مانیتور خواب اشاره کنیم.

 

شارژدهی باتری

هر دو دستبند سلامتی می بند 3 و 4 شیائومی، تنها با یک بار شارژ برای مدت 20 روز دوام می‌آورد. این ادعا در مورد می بند 3 کاملا اثبات شده است. بنابراین امیدواریم که در مورد Mi band 4 هم مجدداً شاهد همین عملکرد عالی باشیم.

 

خرید ویژه می بند 4 شیائومی

 

اخبار مرتبط:

می بند 4 شیائومی با قیمت پایه 24 دلاری رونمایی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

منبع خبر: techradar


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر