1.4 میلیارد آیفون و آیپد در خطر هک شدن هستند

1.4 میلیارد آیفون و آیپد در خطر هک شدن هستند

آیفون 11 جدید اپل به زودی منتشر می‎شود و شرکت اپل اخیراً سیستم عامل iOS 12 خود را نیز منتشر کرده که به عنوان امن‎ترین سیستم عامل گوشی شناخته می‎شود، اما یک خطر جدی تمام آیفون‎ها و آیپدهای شرکت اپل را تهدید می‎کند. شرکت امنیتی اسرائیلی Cellebrite ادعا کرده که راهی یافته تا هر آیفون یا آیپد، با هر نسخه‎ی iOS، از جمله 12iOS را هک کند. از آنجایی که تیم کوک اعلام کرده که 1.4 میلیارد دستگاه iOS فعال در سراسر دنیا وجود دارد، این خبر برای هرکدام از این افراد نگران کننده است. 
Cellebrite به اپل‎اینسایدر گفته که می‎تواند فایل سیستمی هر دستگاه iOS را به طور کامل استخراج کند. خبر بدتر این است که این سرویس به فروش می‏رسد. البته Cellebrite سابقه‎ی طولانی در این زمینه دارد و باید جدی گرفته شود. در سال 2016، اف‎بی‎آی با کمک شرکت Cellebrite توانست آیفون 5سی را هک کند که متعلق به تروریست سن برناردو، رضوان فرخ بود. 
البته Cellebrite می‎گوید تنها در صورتی امکان هک کردن یک آیفون یا آیپد وجود دارد که این ابزار به خود دستگاه دسترسی داشته باشد ( امکان هک از راه دور وجود ندارد). این ابزار همچنین دستگاه را چک می‎کند تا ببیند که چه کسانی قصد هک کردن آن را دارند. به گزارش فوربس، کیت Cellebrite پیش‎تر با قیمت 100 دلار در سایت ای‎بی فروخته شده است. این دستگاه رویای هر هکر یا همسر حسودی را به حقیقت تبدیل می‎کند. 
چیزی که نگران کننده است این است که یک در پشتی به تمام آیفون‎ها و آیپدها یافته شده و این شکاف امنیتی در تمام نسخه‎های iOS موجود است و چیزی است که اپل خودش از آن خبر ندارد. از آنجایی که iOS 13 میلیون‎ها آیفون را پشتیبانی نخواهد کرد برای بسیاری شاید این شکاف امنیتی هیچ‎گاه تعمیر نشود. 
نقطه قوت اپل نسبت به دیگر رقیبانش همیشه امنیت بالای محصولاتش بوده است ( Cellebrite پیش‏تر گفته بود که می‎تواند گوشی‎های اندروید را نیز هک کند) اما حال این شرکت باید شکاف امنیتی بزرگ خود را پیش از این که اوضاع وخیم‎تر شود یافته و رفع کند. 

 

بیشتر بخوانید:

سریع‌ترین گوشی دنیا را از نزدیک ببینید؛ ردمی K20 پرو

جاسوسی به نام آیفون؛ آیفون شب‌ها در سکوت در حال ارسال اطلاعات است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: forbes

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر