هفت کاربرد فلش USB که نمی‎دانستید

هفت کاربرد فلش USB که نمی‎دانستید

آیا می‎دانستید با درایو فلش چه کارهایی می‎توانید انجام دهید؟

همه‌ی ما از فلش USB برای انتقال فایل بین دو کامپیوتریا بکاپ گرفتن استفاده می‎کنیم اما آیا می‎دانستید کارهای بسیار زیاد دیگری نیز می‎توانید با این دستگاه کوچک انجام دهیم؟ در این مقاله‎ی فیسیت به شما می‎گوییم که با درایو فلش USB خود چه کارهایی می‎توانید انجام دهید. 

 

1- قفل کردن و باز کردن قفل کامپیوتر با استفاده از درایو فلش USB

آیا دوست دارید مانند فیلم‎ها کامپیوتر خود را با استفاده از یک کلید فیزیکی قفل و یا باز کنید؟ با ابزار رایگان PREDATOR می‎توانید این کار را انجام دهید. PREDATOR یک درایو فلش USB را به یک دستگاه کنترل دسترسی یا به عبارتی به یک کلید برای کامپیوترتان تبدیل می‎کند. اگر درایو فلش را از کامپیوتر جدا کنید دستگاه شما قفل می‎شود و وقتی که آن را به کامپیوتر متصل کنید قفل کامپیوتر شما باز می‎شود. 

به این صورت دیگر نیاز به وارد کردن رمز نخواهید داشت. وقتی که درایو فلش را از کامپیوتر خارج می‎کنید، صفحه نمایش سیاه می‎شود و وقتی که آن را وارد می‎کنید صفحه نمایش به حالت اول باز خواهد گشت. 

 

2- اپلیکیشن‎های همراه 

یکی از عجیب‏ترین چیزها درمورد یک  نرم‎افزار این است که باید نصب شود اما با اپلیکیشن‎های قابل حمل این مشکل وجود ندارد. اپلیکیشن‎ها و گیم‎های قابل حمل به راحتی روی یک درایو فلش کپی می‎شوند و روی هر دستگاهی که آن‎ها را پشتیبانی کند اجرا می‎شوند. مرورگرها، ابزارهای ایمیل، اپلیکیشن‎های پیام‏رسان و گیم‎ها همه می‎توانند روی درایو فلش اجرا شوند. 

این قابلیت به خصوص زمانی کاربرد دارد که شما چند اپلیکیشن دارید که می‎خواهید همه جا همراه خود داشته باشید و روی کامپیوترهای کتابخانه، کافی‎نت و مکان‎های عمومی دیگر از آن‎ها استفاده کنید. 

 

3- افزایش عملکرد با ReadyBoost

readyboost

 

اگر سرعت درایو هارد دیسک کامپیوتر شما پایین است می‎توانید با استفاده از ReadyBoost آن را بهبود بخشید. وقتی که ReadyBoost را برای یک درایو فعال می‎کنید مانند یک حافظه نهان هارد درایو عمل می‎کند و فایل‎هایی که زیاد استفاده می‎شوند را به خاطر می‌سپارد. اگر خوانش از طریق درایو فلش سریع‎تر از هارد درایو باشد ویندوز حافظه نهان درایو فلش را می‎خواهند. 

اگر درایو 7200+RPM  داشته باشید عملکرد دستگاه شما پیشرفت چندانی نخواهد داشت. اگر درایو حالت جامد داشته باشید ویندوز نخواهد گذاشت که از ReadyBoost استفاده کنید زیرا سرعت حافظه نهان از SSD کمتر است. برای فعال کردن ReadyBoost روی درایو فلش خود در ویندوز اکسپلورر کلیک راست کرده و Properties را انتخاب کنید و از گزینه‎های تب ReadyBoost استفاده کنید. ویندوز تنها در صورتی از ReadyBoost استفاده خواهد کرد که درایو فلش شما به اندازه‎ی کافی سریع باشد درنتیجه ممکن است این قابلیت روی بعضی از دستگاه‎ها غیرفعال باشد. درضمن برای استفاده از ReadyBoost باید یک درایو فلش با حداقل 256 مگابایت فضای خالی داشته باشید. 

 

4- با استفاده از Win32 Disk Imager بکاپ بگیرید 

USB

 

یکی دیگر از کاربردهای درایو فلش USB بکاپ گرفتن از اطلاعات است. یک روش ساده برای این کار استفاده ازWin32 Disk Imager است. درحالی که Win32 Disk Imager معمولاً برای نوشتن دیسک ایمیج‎های قابل بوت برای درایوهای فلش استفاده می‎شود اما می‎تواند ایمیج نیز بسازد. تنها کافی است که این ابزار را نصب و اجرا کنید، درایو USB را وارد کنید، یک مقصد انتخاب کرده و Image File را بیابید. برای کلون کردن محتوای دیسک روی Read کلیک کنید. اگر نیاز به بازگردانی یک دیسک ایمیج دارید، آن را یافته و روی Write کلیک کنید. 

 

5- اسناد مسافرتی مهم خود را ذخیره کنید 

اگر زیاد سفر می‎کنید ممکن است برایتان پیش آمده باشد که اسناد خود را گم کنید. ویزاها، تأییدیه رزرو و حتی پاسپورت گاهی گم می‎شود. اگر کارکنان فرودگاه اشتباهی انجام دهند، قرار دادن اسناد مهم در کیف اشتباهی می‎تواند مشکلات بسیار بزرگی را ایجاد کند. 

یک راه حل این است که تمام اسناد سفر را در یک درایو فلش USB قرار دهید و آن را با خود حمل کنید. شما همچنین می‏توانید تصویر اسکن شده‎ی پاسپورت خود را در آن قرار دهید تا اگر در جایی به شماره‎های آن نیاز داشتید و یا خواستید درخواست گم شدن پاسپورت خود را بدهید به آن‎ها دسترسی داشته باشید. 

 

6- نصب تقریباً هرگونه سیستم عامل 

USB

 

دیسک ایمیج‎های USB قابل بوت از سیستم عامل‎ها می‎تواند برای نصب یک سیستم عامل جدید روی کامپیوتر صورت بگیرد. برای مثال کاربران ویندوز10 می‎توانند با استفاده از یک ابزار خاص دیسک اینستالر USB قابل بوت بسازند. اگر مشکلی برای سیستم عامل پیش آمد می‎توانید از آن برای ریکاوری یا نصب دوباره‎ی ویندوز استفاده کنید. 

شما همچنین می‎توانید تمام سیستم عامل‎های مبنی بر لینوکس را نیز از طریق USB نصب کنید. بعضی از این سیستم عامل‎ها نیاز به نصب روی کامپیوتر ندارند و از طریق درایو USB نیز اجرا می‎شوند. 

 

7- با سیستم عامل Tails Live از امنیت اینترنت خود مطمئن شوید 

Tails یک سیستم عامل خوب است که از طریق درایو فلش اجرا شده و فعالیت‎های آنلاین شما را به صورت خصوصی نگاه می‎دارد. برخلاف دیگر سیستم عامل‎ها، Tails امنیت و حریم شخصی شما را حفاظت می‎کند. هیچ ورودی در سیستم عامل ذخیره نمی‎شود. درضمن این نرم‎افزار فایل‎ها، ایمیل‏ها و پیام‎های شما را امن نگاه داشته و برای اطلاعات اینترنت شما از تور استفاده می‎کند. 

هرگاه که از Tails روی درایو فلش استفاده کنید همه چیز از اول شروع شده و هیچ داده‎ای ذخیره نخواهد شد. به این وسیله امنیت و حریم شخصی شما به طور کامل  حفظ خواهد شد. البته هنوز هم باید از یک رمز امن استفاده کنید. 

 

بیشتر بخوانید:

هشت روش برای رفع خطای Video Scheduler Internal در ویندوز10

چطور یک دکمه‎ی خاموش/روشن به رزبری‎پای خود اضافه کنیم؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: makeuseof

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

AmirHB0

سه‌شنبه, 04 تیر 1398

عالی مخصوصا شماره 1 خیلی ب درد میخوره

پاسخ

ثبت نظر