چطور گوشی اندروید خود را از راه دور ردیابی کنیم؟

چطور گوشی اندروید خود را از راه دور ردیابی کنیم؟

اگر گوشی خود را گم کرده‎اید و یا می‎خواهید دستگاهی را ردیابی کنید که حساب گوگل شما در آن ثبت شده می‎توانید از قابلیت Find My Device استفاده کنید  که به شما اجازه می‌دهد از راه دور گوشی اندروید خود ردیابی کنید، آن را به صدا دربیاورید، قفل کنید و حتی اطلاعات آن را حذف کنید. 
استفاده از این قابلیت کمی گیج کننده است، به همین دلیل ما سعی می‎کنیم در این مقاله همه چیز را به طور ساده برای شما توضیح دهیم. به خاطر داشته باشید که این تکنیک همیشه جوابگو نیست و گوشی باید حتماً سیگنال داشته باشد و اینترنت یا لوکیشن آن فعال باشد. اما این روش خوبی برای پیدا کردن گوشی‎های گم شده است. 

 

چگونه یک گوشی اندروید را ردیابی کنیم؟ 

اندروید

 


اول از همه به وب‌سایت Find My Device بروید. سپس با استفاده از ایمیل و رمز وارد حساب کاربری گوگل خود شوید. سپس در سمت چپ بالا لیستی از دستگاه‎هایی که با نام آن‌ها ثبت نام کرده‎اید می‎بینید. دستگاه مورد نظر خود را انتخاب کنید. یک نقشه می‎بینید که یک سنجاق روی آن قرار دارد. این سنجاق مکان گوشی شما را نشان می‌دهد. اگر Find My Device مکان گوشی شما را نیافت می‌توانید با کلیک کردن دوباره روی گوشی دوباره امتحان کنید. 

 

وقتی گوشی خود را ردیابی کردیم چه کار کنیم؟ 


حال که گوشی خود را یافتید می‌توانید بفهمید که دزدیده یا گم شده و یا آن را جا گذاشته‎اید. باید تصمیم بگیرید که چکار می‌خواهید بکنید. اولین گزینه Play Sound است که باعث می‌شود گوشی شما به مدت پنج دقیقه زنگ هشدار بزند.  قابلیت Secure Device گوشی شما را قفل کرده و حساب گوگل شما را از آن حذف می‌کند. شما همچنین می‌توانید یک پیام روی گوشی شما بگذارد که اگر کسی آن را پیدا کرد با یک شماره تلفن تماس بگیرد. 
گاهی اوقات ممکن است مجبور شوید کار سخت را انجام دهید و محتوای گوشی خود را به طور کامل پاک کنید. Erase Device همه چیز را از گوشی شما حذف می‎کند و آن را به حالت ریست کارخانه‎ای بازمی‌گرداند، درنتیجه اگر این گزینه را انتخاب کنید هیچ راه برگشتی نخواهید داشت. تنها درصورتی از این گزینه استفاده کنید که می‌دانید دستتان به گوشیتان نخواهد رسید. 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر