ابتکار جدید اپل: رابط های صوتی با ضخامت کمتر

ابتکار جدید اپل: رابط های صوتی با ضخامت کمتر

در ادامه وسواس بی پایان اپل در کم کردن ضخامت، اپل به سمت رابط های صوتی رفته است. از آنجایی که اپل می تواند به صورت ابتکاری ضخامت دستگاه های خود را هر بار، چند میلیمتر کاهش دهد، قصد دارد رابط صوتی 3.5 میلیمتری را هم دوباره تغییر دهد.


در امتیاز انحصاری اعطا شده به اپل در هفته گذشته، مهندسین اپل، طراحی جدید با ضخامت کمتری از رابط صوتی که همان عملکردهای هدفون استاندارد را دارد، ارائه دادند.
در مقدمه طراحی مربوط به این اختراع آمده است که: "دستگاه های الکترونیکی، مانند پخش کننده های MP3 و گوشی های هوشمند به صورت مداوم در حال کوچکتر شدن هستند و برای اینکه بتوانند ویدئوها را هم نمایش دهند نیاز است که صفحه نمایش در دستگاه ها، به نسبت کمتری کوچک شود. قطر و طول کنونی رابط ها که 3.5 و حتی 2.5 می باشند، عوامل محدودکننده ای در چنین دستگاههایی هستند و اجازه نمی دهند که صفحه نمایش ها بزرگتر شود."

nikkhah88


حال، راه حل چیست؟ یک رابط صوتی D شکل، پیشنهاد شده است که قطر 2 میلی متری دارد و حدود 43 درصد از استاندارد کنونی، ضخامت کمتری دارد.
البته سوالی نیز پیش می آید که آیا اپل برای چنین رابطی نیز، یک گوشی با ضخامت کمتر تولید خواهد کرد؟ اگر اپل چنین کاری کند، یک واکنش شدید از سوی کاربران آیفون صورت خواهد گرفت زیرا آنها با رابط های صوتی مواجه می شوند که با گوشی های آخرین مدلشان سازگاری ندارد. البته اپل حتما آداپتورهایی ارائه می دهد ولی تاریخ ثابت کرده است که اپل سابقه درخشانی در عرضه هدفون های کاربرپسند ندارد.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر