در صورت عدم پشتیبانی از نرم افزارهای فیسبوک و گوگل، هواوی هزینه گوشی را به خریداران برمی‌گرداند

در صورت عدم پشتیبانی از نرم افزارهای فیسبوک و گوگل، هواوی هزینه گوشی را به خریداران برمی‌گرداند

در صورت عدم پشتیبانی از نرم افزارهای فیسبوک و گوگل، هواوی هزینه گوشی را به خریداران برمی‌گرداند.

کمپانی هواوی که چندین سال است با تلاش زیاد در حال بدست آوردن سهم بازار خوبی است، مدتی است که به دلیل جنگ تجاری بین آمریکا و چین متضرر شده است و این اتفاق می‌تواند شدیدا هواوی را با مشکل مواجه کند.به پیش‌بینی خود هواوی، این کمپانی انتظار افت 30 میلیاردی در سود و افت 30 تا 40 درصدی در فروش را دارد.

ماجرا زمانی جدی و مهم می‌شود که علی‌رغم کیفیت بالای گوشی‌های هواوی و همچنین قیمت مناسب، این کمپانی در حال از دست دادن کاربرانش و مشتریانش است. داستان بر سر عدم پشتیبانی گوشی‌های هواوی از سیستم عامل اندروید و سرویس‌های کاربردی این شرکت و همچنین برنامه‌های اندرویدی است.

در واقع به گفته گوگل، گوشی‌هایی هواوی که در حال حاضر در دست کاربران هستند، همچنان می‌توانند از سرویس‌های گوگل و آپدیت‌های اندروید بهره ببرند اما فیسبوک از هواوی خواسته است که هواوی دیگر برنامه‌ای این کمپانی را به صورت پیش‌فرض روی گوشی‌هایش نصب نکند.

مسلما چنین مشکلی باعث خواهد شد که هواوی تعداد زیادی از کاربرانش را در سراسر دنیا است دست بدهد و همه تلاش‌های چندین ساله‌اش از بین برود.

هواوی که حالا برای از دست دادن مشتریانش کاملا نگران است، با یک پیشنهاد عجیب درصدد است تا جلوی کاهش سهم بازار موبایلش را بگیرد. در واقع به گزارش وب سایت هواوی سنترال، اگر صاحبان گوشی‌های هواوی نتوانند به برنامه‌های کاربردی و محبوبی مانند گوگل پلی استور، اینستاگرام، غیسبوک و... دسترسی داشته باشند، هواوی تمام هزینه خرید گوشی را به آن‌ها باز خواهد گرداند.

البته این پشنهاد فعلا تنها مربوط به کاربران فیلیپینی است آن هم در شرایطی که دسترسی آن‌ها به سرویس‌ها و برنامه‌های گوگل قطع شود.

البته ناگفته نماند که هواوی برای رفع این مشکل در نظر دارد تا سیستم عامل اختصاصی خود را عرضه کند اما مسلما چنین اقدامی به این زودی‌ها جواب نمی‌دهد زیرا حداقل نیاز است تا اپلیکیشن‌های مختلف برای سیستم عامل هواوی توسعه داده شوند و این خود زمان‌بر است. از طرفی ممکن است توسعه‌دهندگان راضی به چنین کاری نشوند.

نظر شما درباره تحریم‌های آمریکا علیه هواوی چیست؟ به نظر مشا سرانجام این تحریم به کجا می‌رسد؟ اگر دسترسی به سرویس‌های گوگل روی گوشی‌های هواوی قطع شود، شما به چه برندی مهاجرت خواهید کرد؟

 

اخبار مرتبط:

آیا لپ‌تاپ‌های ویندوزی هواوی از تحریم مایکروسافت در امان می‌ماند؟

هواوی میت 20 پرو در سکوت از پروژه اندروید Q حذف شد؛ زنگ خطری برای هواوی

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر