مراکز داده مایکروسافت به خاورمیانه هم رسید

مراکز داده مایکروسافت به خاورمیانه هم رسید

مراکز داده مایکروسافت به خاورمیانه هم رسید.

پس از گذشت مدت 1 سال از اینکه مایکروسافت ادعا کرد قصد تاسیس مرکز داده در خاورمیانه را دارد، حالا این کمپانی اعلام کرده است که اولین مرکز داده خود را در خاورمیانه (در ابوطبی و دبی) را تاسیس کرده است و به لطف این مرکز داده، دسترسی به سرویس‌هایی همچون خدمات کلود (Cloud) آژور و آفیس 365 ممکن شده است. همچنین به ادعای مایکروسافت تا آخر سال جاری دسترسی به خدماتی مانند دینامیک 365 و پلتفرم پاور مایکروسافت هم ممکن خواهد شد.

همانطور که گفتیم در ماه مارس سال گذشته بود که مایکروسافت از تاسیس این مرکز داده در خاورمیانه خبر داد، سپس به دنبال آن گوگل هم از راه‌اندازی فضای ابری در عربستان خبر داد و آمازون هم مدعی شد که تا سال 2019 مرکز داده‌ای در بحرین افتتاح خواهد کرد.

 

آمازون، مایکروسافت و گوگل، مقایسه سهم بازار و نرخ رشد

جدول سهم بازار و نرخ رشد آمازون، مایکروسافت و گوگل که سه کمپانی اول در حوزه خدمات فضای ابری هستند، را در شکل زیر می‌بینید. همانطور که می‌بینید آمازون در جایگاه اول، مایکروسافت در رتبه دوم و گوگل در جایگاه سوم است. با این وجود نرخ رشد این سه کمپانی دقیقا برعکس است، یعنی گوگل در جایگاه اول، پس از آن مایکروسافت و پس از آن آمازون با نرخ رشد 47.1 درصدی قرار دارد.

مقایسه سهم بازار شرکت‌های فعال در حوزه خدمات ابری

مقایسه سهم بازار شرکت‌های فعال در حوزه خدمات ابری

 

قدرتنمایی و البته رقابت این کمپانی‌ها تنها به خاورمیانه ختم نشده بلکه مایکروسافت به تازگی در آفریقا هم مرکز داده‌ای را تاسیس کرده است. آمازون هم به دنبال آن در تلاش است تا نهایتا تا سال 2020 مرکز داده‌ خود را در آفریقا راه‌اندازی کند. این کمپانی‌ها معتقدند که با تاسیس مرکز داده، علاوه بر بدست آوردن مزایای مختلف برای کمپانی خودشان، زمینه ساز کارآفرینی و رونق اقتصادی در آن منطقه نیز خواهند شد.

 

اخبار مرتبط:

سرویس امنیتی DDoS Protection اَبر دِراک در اختیار کاربران قرار گرفت

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

علی

شنبه, 01 تیر 1398

متاسفانه از این مراکز داده سر ایران و کشور ایران بی کلاه مانده شدید.

پاسخ

ثبت نظر