بالاخره سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام خاموش شدند

بالاخره سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام خاموش شدند

بالاخره سرورهای تلگرام طلایی و هاتگرام خاموش شدند.

امروز اول تیرماه است، همان زمانی که دادستان کل کشور اعلام کرده بود شاهد تحول قابل توجهی در فضای مجازی کشور خواهیم بود. گویا این ادعا درست بوده و بالاخره بعد از مدت‌ها مهلت، سرورهای دو پوسته هاتگرام و طلاگرام خاموش شده‌اند.

درواقع بعد فیلترینگ تلگرام بنا شد فرصتی به دو پوسته فارسی تلگرام، یعنی هاتگرام و طلاگرام داده شود تا بتوانند کاملاً از تلگرام جدا شوند. مهلت این دو نرم افزار چندین بار هم تمدید شد اما بالاخره از شب گذشته، دسترسی کاربران به این دو نرم افزار محدود شد.

یکی از مدیران این دو پوسته فارسی تلگرام در مورد خاموش شدن سرورها چنین توضیح داده است:

آخرین مهلتی که برای فعالیت دو نسخه فارسی هاتگرام و طلاگرام به ما داده شده بود 31 خرداد 98 بود و ما پس از این تاریخ و بدون هیچ‌گونه تحمیلی، سرور این پیام رسان‌ها را خاموش کردیم.

به گفته همین مدیر هاتگرام و طلاگرام، با وجود اینکه این دو پوسته از گوگل پلی حذف شده بودند، اما در زمان خاموش شدن سرورها حدود 11 میلیون کاربر فعال از آن‌ها استفاده می‌کردند. با وجود این تعداد کاربر اما مدیر هاتگرام و طلاگرام معتقد بود به دلیل تعهد به کار، بایستی این اپلیکیشن‌ها را از دسترس خارج می‌کرد.

 

خاموش شدن هاتگرام و طلاگرام پایان راه نیست

مهلتی که به دو پوسته فارسی تلگرام داده شده بود به امید مستقل شدن از نرم افزار اصلی تلگرام بود. حالا و با خاموش شدن سرورهای این دو پیام رسان شاید تصور شود که هر دو از گردونه خارج شده‌اند و خبری از پیام رسان بومی مشابه با تلگرام نیست. مدیر هاتگرام و طلاگرام اما توضیح داده است که در حال راه‌اندازی پیام رسان بومی جایگزین نسخه‌های تلگرام است. در نهایت وی درباره پیام رسان بومی که وعده آن را داده چنین توضیح داده است:

پیام رسان بومی جدید در حد بضاعت ما تولید شده و با امکاناتی که در اختیار داریم تمام تلاشمان این است که کاربران آن را بپسندند. در این زمینه منتظر تأیید نهایی گوگل پلی برای جاگیری این اپلیکیشن در فروشگاه‌های اندروید نیز هستیم.

 

اخبار مرتبط:

تلگرام طلایی و هاتگرام از نظر گوگل مشکوک شناخته شدند

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر