ویندوز ترمینال جدید مایکروسافت در دسترس کاربران قرار گرفت

ویندوز ترمینال جدید مایکروسافت در دسترس کاربران قرار گرفت

ویندوز ترمینال جدید مایکروسافت در دسترس کاربران قرار گرفت.

در جریان رویداد بیلد 2019 مایکروسافت بود که این کمپانی برنامه خط فرمان جدیدش را با نام ویندوز ترمینال معرفی کرد. این ترمینال در واقع یک محل مرکزی برای دسترسی ابزارهای سنتیCMD ، PowerShell و WSL است.

تا کنون توسعه‌دهندگان می‌توانستند با استفاده از کدهای موجود در گیت هاب، از ویندوز ترمینال استفاده کنند اما حالا مایکروسافت اینستالر ساده‌ای برای نصب این ترمینال جدید را در ویندوز استور ارائه کرده است.

 

قابلیت‌های ویندوز ترمینال

اپلیکیشن ویندوز ترمینال قابلیت‌هایی مانند پشتیبانی از چندین تب و پوسته‌ را برای شخصی‌سازی‌ بیشتر در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد اما در حال حاضر برای اینکه بتوانید از همه این قابلیت‌ها استفاده کنید، مجبورید یک فایل JSON را دستکاری کنید چون هنوز هم این نسخه‌ ویندوز ترمینال چندان کامل نیست.

ویندوز ترمینال جدید مایکروسافت از رندر مبتنی بر GPU بهره می‌برد که مبتنی بر DirectX است. بنابراین می‌تواند همه کاراکترهای استاندارد کیبورد، نمادها، سمبل، گلیف‌ها (glyph) و... را نمایش دهد. ضمناً این ترمینال از ایموجی هم پشتیبانی می‌کند.

نمایی از ویندوز ترمینال جدید

نمایی از ویندوز ترمینال جدید

 

مایکروسافت پیش‌تر وعده داد بود که نسخه پیش نمایشی از ویندوز ترمینال را در اواسط ماه ژانویه ارائه خواهد کرد و طبق همین زمان‌بندی، شاهد عرضه اولین نسخه پیش نمایش آن هستیم. البته مایکروسافت در نظر دارد تا برای بررسی و رفع مشکلات، چندین نسخه دیگر از ویندوز ترمینال را هم ارائه کند تا در نهایت در زمستان امسال شاهد عرضه اولین نسخه رسمی آن، یعنی ویندوز ترمینال 1.0 باشیم.

اگر شما هم دوست دارید که ویندوز ترمینال جدید را قبل از عرضه رسمی امتحان کنید، می‌توانید به این لینک از ویندوز استور مراجعه کنید. البته در نظر داشته باشید که با یک نسخه آزمایشی مواجه هستید که ممکن است مشکلات زیادی داشته باشد.

 

اخبار مرتبط:

چگونه ورژن ویندوز 10 در کمتر از 1 دقیقه را بفهمیم

تفاوت بین ویندوز 32 بیت و 64 بیت چیست؟

چند ترفند ساده اما طلایی برای بهبود عملکرد ویندوز 10

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر