4 گوشی با دوربین‌های سلفی‌های خاص و جذاب را بشناسید

4 گوشی با دوربین‌های سلفی‌های خاص و جذاب را بشناسید

4 گوشی با دوربین‌های سلفی‌های خاص و جذاب را در فیسیت بشناسید.

این روزها بیشتر از هر زمان دیگری کمپانی‌های تولید کننده گوشی به میدان رقابت آمده‌اند. یکی از عرصه‌های رقابت در زمینه دوربین است، یکی در زمینه فناوری سرعت شارژ، دیگری بر سر تعداد دوربین اصلی، دیگری مگاپیکسل دوربین‌ها، یکی دیگر بر سر تمام صفحه کردن نمایشگر و... .

یکی از جذاب‌ترین رقابت‌ها اما به نحوه به کارگیری دوربین سلفی برمی‌گردد. چندی است که کمپانی‌های مختلف ایده‌های جالبی را پیش گرفته‌اند. برای نمونه اپل از ناچ را مورد استفاده قرار داد، سامسونگ از نمایشگرهای infinity-O، infinity-U و infinity-V استفاده می‌کند و برخی دیگر کمپانی‌ها از نمایشگر روزنه‌دار بهره می‌برند.

در همه این ایده‌ها اگرچه تلاش شد تا بیشترین استفاده ممکن از نمایشگر به عمل بیاید اما باز هم مقداری از نمایشگر به دلیل دوربین سلفی از دست می‌رفت. به همین دلیل شاهد چند ایده جذاب دیگر برای دوربین سلفی بودیم. در ادامه قصد داریم چهار ایده ناب که در گوشی‌های امروزی شاهد آن‌ها هستیم را با هم ببینیم. با فیسیت همراه باشید.

 

4 گوشی با ایده ناب برای دوربین سلفی

1- گلکسی A80 سامسونگ؛ دوربین کشویی و چرخان

سامسونگ اگرچه در گوشی‌های پرچمدارش از نمایشگر روزنه‌دار استفاده کرده است اما در گلکسی A80، گوشی میانرده‌ای که به تازگی آن را رونمایی کرده است از یک دوربین کشویی استفاده کرده است که در یک پنل کشویی قرار دارد. بنابراین هیچ روزنه، ناچ و... مزاحم نمایشگر نیست.

مکانیزمی که سامسونگ در گوشی گلکسی A80 به کار برده است به این صورت است که یک بخش کاملاً به صورت کشویی بالا می‌آید و در این بخش شاهد یک قسمت کوچک چرخان هم هستیم و دوربین سه‌گانه با لنزهای 48، 8 و یک لنز TOF درون این قسمت چرخان قرار گرفته است. به این ترتیب با چرخاندن این پنل، همین دوربین عملاً نقش دوربین سلفی و اصلی را بازی می‌کند.

 

2- ذنفون 6؛ دوربین یکپارچه سلفی و اصلی چرخان

دومین ایده جذاب دوربین در گوشی ذنفون 6، گوشی پرچمدار 2019 ایسوس به کار رفته است. ایسوس هم دوربین چرخان و در نتیجه دوربین سلفی و اصلی مشترک را به کار گرفته است اما دیگری خبری از پنل کشویی نیست. در دوربین این گوشی شاهد دو لنز 48 و 13 مگاپیکسلی هستیم که قادر است ویدیویی با کیفیت 4K با 60 فریم بر ثانیه را ثبت کند.

 

3- ردمی K20 پرو؛ دوربین سلفی pop-up کوچک

ایده شیائومی در گوشی پرچمدار ردمی K20 پرو (پرچمدار زیربرند ردمی از کمپانی شیائومی) برای حذف ناچ و استفاده حداکثری از نمایشگر هم در نوع خود جالب و البته جمع و جور است. شیائومی بر خلاف دو ایده قبلی، دوربین اصلی و سلفی را یکپارچه نکرده است بلکه در کنار حفظ دوربین اصلی در پنل پشتی، دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی را در یک پنل بسیار کوچک کشویی قرار داده است.

4- اوپو رینو؛ دوربین سلفی pop-up مثلثی

چهارمین گوشی که دوربین سلفی آن به صورت عجیبی طراحی شده است، گوشی اوپو رینو (Oppo Reno)، پرچمدار جدید اوپو است. دوربین سلفی این گوشی به صورت pop-up طراحی شده است اما طراحی آن عجیب‌ترین طراحی است که شاید تا به این جا دیده‌ایم.

برخلاف دوربین کشویی سلفی گوشی ردمی K20 پرو، دوربین سلفی این گوشی در پنلی که بعد از باز شدن شبیه به صورت مثلث است قرار گرفته است و شاهد به کار گیری یک لنز 16 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 در این پنل مثلی کشویی هستیم.

 

 

نظر شما درباره ایده‌های به کار رفته در گوشی‌های بالا چیست؟ به نظر شما کدام طراحی جذاب‌تر و کاربردی‌تر است؟

 

اخبار مرتبط:

ذنفون 6؛ پرچمدار 2019 ایسوس، قدرتمندی با قیمت یک میانرده

ردمی K20 Pro؛ پرچم‌دار ردمی با دوربین 48 مگاپیکسلی رونمایی شد

گلکسی A80؛ شاهکار میانرده سامسونگ با دوربین کشویی و چرخان رونمایی شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر