شایعه عرضه اپلیکیشن های گوگل برای گوشی های ویندوز 10

شایعه عرضه اپلیکیشن های گوگل برای گوشی های ویندوز 10

چند روز پیش، اخباری مبنی بر پایان یافتن اختلافات گوگل و مایکروسافت برسر امتیازات انحصاریشان منتشر شد. این دو سازمان بزرگ تکنولوژی تصمیم گرفته اند که بیش از پیش با یکدیگر کار کنند و مسائل مربوط به اختراعات و امتیازات ثبت شده را از این طریق حل کنند.


حال شایعه شده است که گوگل مجموعه ای از برنامه ها را برای ویندوز 10 موبایل پیش از مراسم رسمی مایکروسافت که برای رونمایی از گوشی های ویندوزفون در چهارده مهر است؛ معرفی خواهد کرد.
در گزارش های منتشر شده آمده است که منظور از معرفی این برنامه ها، عرضه گوشی های ویندوز 10 موبایل همراه با برنامه های گوگل از پیش نصب شده مانند یوتیوب، هنگ اوت، گوگل ویس بر روی آنها است. چند سال پیش گوگل، اپلیکیش یوتیوب گوشی های ویندوز فون را بلاک کرده بود ولی اینک، در سال 2015، روابط تغییر کرده است.
یکی از دلایلی که گوشی های ویندوزی نتوانستند به آن صورت پیشرفت کنند، عدم وجود برنامه های گسترده بر روی آنها بود. توسعه دهندگان نیز انگیزه ای برای ایجاد اپلیکیش های ویندوزفونی ندارند، زیرا این گوشی ها از کاربران زیادی برخوردار نیستند و از طرف دیگر هم مردم از خرید این گوشی ها به دلیل وجود برنامه های کم، پرهیز می کنند.
همکاری گوگل با مایکروسافت برای تولید برنامه های بیشتر می تواند مزیت های فراوانی برای گوشی های تولیدشده توسط مایکروسافت به همراه داشته باشد. حال باید منتظر همکاری های این دو شرکت در سطوح بالاتر نیز بود.

وجیهه نیکخواه

وجیهه نیکخواه

وجیهه ، کارشناسی ارشد کامپیوتر، گرایش نرم افزار و علاقمند به دنیای نرم افزارهای آزاد است. تمایل به یادگیری زبان های مختلف و نیز زبان های برنامه نویسی، او را به سمت نوشتن و ترجمه مباحث علمی و تکنولوژی کشانده. پیش از ورود به فیسیت به تدریس در حوزه های مختلف کامپیوتر مشغول بوده است. ترجمه،خوشنویسی و بدمینتون از جمله تفریحات مورد علاقه اوست.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر