گلکسی نوت 10 را فراموش کنید، سامسونگ گوشی ارزان قیمت 5G عرضه می‌کند؛ گلکسی A90

گلکسی نوت 10 را فراموش کنید، سامسونگ گوشی ارزان قیمت 5G عرضه می‌کند؛ گلکسی A90

گلکسی نوت 10 را فراموش کنید، سامسونگ گوشی ارزان قیمت 5G با نام گلکسی A90 عرضه می‌کند.

چندی پیش منتظر رونمایی از گوشی میانرده‌ای از سامسونگ بودیم که در شایعات از آن با نام گلکسی A90 یاد می‌شد. با این حال دیدیم که برخلاف انتظارمان گوشی هوشمندی با نام گلکسی A80 رونمایی شد و اتفاقا به دلیل طراحی جذاب دوربینش (دوربین کشویی و چرخان که عملا هر دو دوربین سلفی و اصلی را یکی کرده است)، به شدت مورد توجه قرار گرفت.

از طرفی حالا هم عده زیادی از طرفداران سامسونگ، شدیدا منتظر رونمایی از گلکسی نوت 10، پرچمدار بعدی این کمپانی هستند که طراحی و قابلیت‌های جدیدی را به همراه خواهد داشت. مسئله اینجاست که گوشی هوشمند گلکسی نوت 10 سامسونگ قیمت بالایی خواهد داشت (حداقل هم‌قیمت با گلکسی اس 10 خواهد بود). ضمنا اگر بخواهید که نسخه 5G گلکسی نوت 10 را خریداری کنید، بی‌شک باید هزینه بیشتری هم بپردازید.

اما باید خیالتان را راحت کنیم زیرا سامسونگ در نظر دارد کاری را انجام دهد که تا به حال انجام نداده است. در واقع سامسونگ در نظر دارد تا یک گوشی پرچمدار دیگر را هم راهی بازار کند، اما این بار گلکسی A90 برخلاف گلکسی نوت 10 و گلکسی اس 10، گران‌قیمت نخواهد بود. احتمالا سامسونگ با عرضه این گوشی تصمیم دارد تا گوشی‌های پرچمدار خوش‌قیمتی مانند ردمی k20 پرو، زنفون 6 ایسوس و وان پلاس 7 پرو را از میدان بیرون کرده و سهم بازار این بخش را به خود اختصاص دهد.

 

مشخصات گلکسی a90 سامسونگ بر اساس شایعات

قدرتمندترین پردازنده کوالکام

گلکسی a90 که اولین پرچمدار ارزان قیمت سامسونگ خواهد بود، هنوز نیامده سروصدای زیادی به پا کرده است و شایعات زیادی درباره آن گفته می‌شود. بنا به همین شایعات گلکسی a90 دقیقا مانند گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10، از اسنپدراگون 855، قدرتمندترین پردازنده موجود برای گوشی‌های هوشمند، بهره خواهد برد. جالب اینکه این گوشی به تکنولوژی 5G هم مجهز خواهد بود.

گفته می‌شود که گلکسی a90 سامسونگ در دو مدل با مشخصات زیر عرضه خواهد شد:

  • SM-A908: پردازنده اسنپدراگون 855، نمایشگر 6.7 اینچی با قابلیت سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر، دوربین سه‌گانه اصلی 48+8+5 مگاپیکسلی، پشتیبانی از 5G
  • SM-A905: پردازنده اسنپدراگون 855، نمایشگر 6.7 اینچی با قابلیت سنسور اثرانگشت زیر نمایشگر، دوربین سه‌گانه اصلی 48+12+5 مگاپیکسلی با قابلیت جدید لرزش‌گیر دوربین با نام Tilt ISO

 

دوربین جهنده و چرخان

یکی از جذابیت‌هایی که به گلکسی A90 سامسونگ نسبت داده می‌شود، دوربین آن است. گفته می‌شود که اولین پرچمدار ارزان قیمت سامسونگ، برخلاف دیگر پرچمداران این کمپانی، از دوربین سلفی بهره نخواهد برد؛ بلکه انتظار داریم که طراحی جذاب دوربین گلکسی A80 در این گوشی به کار برود. در واقع گویا دوباره شاهد دوربین اصلی کشویی و چرخانی خواهیم بود که به عنوان دوربین سلفی هم به کار گرفته شود.

 

شارژ سریع 45 واتی

گلکسی اس 10، پرچمدار فعلی سامسونگ به فناوری شارژ سریع 15 واتی بهره می‌برد. حالا گفته می‌شود که گلکسی A90 این رکورد را شکسته و به شارژ سریع 45 واتی مجهز خواهد شد. به این ترتیب شاهد سرعت شارژی حدودا سه برابر گلکسی اس 10 خواهیم بود.

البته شایعاتی درباره گلکسی نوت 10 هم وجود دارد که بنا به آن‌ها نسخه معمولی نوت 10 از شارژ سریع 25 واتی و نسخه پرو گلکسی نوت 10 از شارژ سریع 45 واتی بهره خواهد برد.

به هر ترتیب مجهز شدن گوشی هوشمند گلکسی A90 به فناوری شارژ سریع 45 واتی یک برگ برنده و یک مزیت برای این گوشی محسوب می‌شود.

 

قیمت و زمان عرضه گلکسی A90

متاسفانه هنوز اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه‌ گلکسی A90 سامسونگ مشخص نشده است. با این وجود بنا به پیش‌بینی‌ها و گزارشات گلکسی نوت 10 در 16 مردادماه رونمایی خواهد شد.

 

اخبار مرتبط:

5 دلیل مهم برای خریدن گلکسی نوت 9 در مقابل 4 دلیل برای چشم‌پوشی از آن

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر