پلی استیشن 5 چهار برابر قدرتمندتر از پلی استیشن 4 خواهد بود

پلی استیشن 5 چهار برابر قدرتمندتر از پلی استیشن 4 خواهد بود

پلی استیشن 5 چهار برابر قدرتمندتر از پلی استیشن 4 و احتمالا آخرین کنسول سونی خواهد بود.

همه ما انتظار داریم که پلی استیشن 5 از پلی استیشن 4 قوی‌تر باشد اما به تازگی بنچمارکی از پلی استیشن 5 منتشر شده است که نشان می‌دهد فاصله بین پلی استیشن جدید و نسل قبل آن بسیار بیشتر از چیزی است که تصور می‌شود. با فیسیت همراه باشید تا مقایسات صورت گرفته را با هم بررسی کنیم.

پلی استیشن 5 در مقابل پلی استیشن 4؛ مقایسه بنچمارک‌ها

پردازنده‌

در واقع بنچمارکی از افشاگر مشهور توییتر به نام APISAK منتشر شده است که در این بنچمارک، پردازنده سفارشی AMD پلی استیشن 5 به نام Gonzalo بررسی شده و نمره 20000 را به دست آورده است. این در حالی است که نسخه معمولی پلی استیشن 4 نمره 5000 را به دست آورده بود. به این ترتیب Play Station 5 چهار برابر قدرتمندتر از پلی استیشن 4 خواهد بود.

هنوز جزییات دقیقی درباره این بنچمارک (که گویا در وب سایت 3DMark Fire Strike منتشر شده است) منتشر نشده است و نمی‌دانیم که این تست روی یک کنسول کامل انجام شده است یا اینکه یک کیت در حال توسعه مورد آزمایش قرار گرفته است. اما مسئله اینجاست که هنوز تاریخ قطعی رونمایی از پلی استیشن 5 مشخص نشده است بنابراین اصلاً عجیب نیست که این بررسی روی یک نمونه اولیه از این محصول انجام شده باشد و در محصول نهایی شاهد عملکرد متفاوتی باشیم.

 

کارت گرافیک

وب سایت Notebook Check در ادامه این بنچمارک، امتیاز پلی استیشن 5 را با کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 2070 مقایسه کرده است. این کارت گرافیک انویدیا امتیاز 22170 را به دست آورده است اما نمره کسب شده توسط پلی استیشن 5 به صورت دقیق تعیین و عنوان نشده است. با این وجود همین که می‌دانیم کارت گرافیک به کار رفته در Play Station 5 با یکی از قدرتمندترین کارت‌های گرافیک PC مقایسه شده است، نشان می‌دهد که کارت گرافیک Play Station 5 هم قدرتمند خواهد بود.

 

تاریخ معرفی پلی استیشن 5

براساس شایعات و پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود که کنسول بعدی سونی در بین سال‌های 2020 تا 2021 میلادی رونمایی شود. موضوع اینجاست که احتمال دارد Play Station 5 آخرین کنسول پلی استیشن سونی باشد. در واقع بعد از اتمام دوره کنسول‌ها، صنعت بازی به سمت بازی‌های تمام استریمی خواهد رفت.

 

اخبار مرتبط:

کنترلر پلی استیشن 5 به صفحه نمایش لمسی مجهز خواهد بود

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، توییتر، اینستاگرام  همراهی کنید.

منبع خبر: digitaltrends


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر