10 سال با خانواده گلکسی؛ اولین گوشی گلکسی سامسونگ 10 ساله شد

10 سال با خانواده گلکسی؛ اولین گوشی گلکسی سامسونگ 10 ساله شد

10 سال با خانواده گلکسی؛ اولین گوشی گلکسی سامسونگ 10 ساله شد.

دقیقاً 10 سال پیش در چنین روزی (29 ژانویه 2009) شرکت کوچکی به نام سامسونگ، یک گوشی با نام گلکسی (بدون هیچ حرف اضافه‌ای مانند S) و مجهز به سیستم عامل جدید گوگل، یعنی سیستم عامل اندروید، را راهی بازار کرد.

شاید با وجود مشخصات گوشی‌‌های امروزی، مشخصات اولین گوشی سامسونگ خیلی پیش‌پاافتاده به نظر برسد اما فراموش نکنید که این مشخصات مربوط به 10 سال پیش بوده است و با گذر زمان سامسونگ به خوبی توانسته است با گوشی‌های آیفون رقابت کند.

 

مشخصات اولین گوشی گلکسی؛ یک گوشی نوستالژیک

دقیقاً 10 سال پیش سامسونگ اولین گوشی گلکسی خود را با شماره مدل GT-I7500 و اندازه‌ای بسیار کوچک راهی بازار کرد. این گوشی از نمایشگر 3.2 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 480 در 320 بهره می‌برد. درواقع اندازه اولین گوشی گلکسی تقریباً نصف اندازه گوشی گلکسی نوت 9، آخرین عضو خانواده گلکسی نوت است.

این گوشی از پردازنده تک هسته‌ای با فرکانس 528 مگاهرتزی، رم 128 مگابایتی، پشتیبانی از کارت حافظه‌ای تا 8 گیگابایت و یک دوربین اصلی 5 مگابایتی بهره می‌برد.

این گوشی به لطف بهره بردن از جک 3.5 میلی‌متری هدفون و پشتیبانی از GSM/HSDPA در کنار مشخصاتی که از آن‌ها نام بردیم، یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های سال 2009 شد. ببینید که چطور مشخصات و ویژگی‌های گوشی‌های هوشمند در این 10 سال تغییر کرده است، به طوری که حتماً با شنیدن مشخصات اولین گوشی گلکسی، خنده بر لب می‌آورید.

در ابتدا این گوشی از اندروید 1.5 بهره می‌برد اما پس از حدود 1 سال در برخی مناطق، این گوشی به اندروید 1.6 آپدیت شد اما بعد از این دیگر آپدیتی برای این گوشی منتشر نشد.

اولین گوشی گلکسی سامسونگ

اولین گوشی گلکسی سامسونگ

 

تایم لاین سامسونگ بعد از اولین گوشی گلکسی

در سال 2010 بود که سامسونگ گوشی گلکسی S را با نمایشگری بزرگ‌تر و سرعتی بالاتری راهی بازار کرد. سامسونگ با ارائه این گوشی، پیشرفت قابل توجهی داشت و با صادر کردن آن به کشورهای زیادی، مصرف‌کنندگان بیشتری را هدف قرار داد. گوشی بعدی گلکسی اس 2 بود که به دلیل فروش بیش از حد، به عنوان نمادی برای سامسونگ تبدیل شد.

با این وجود ثبت خانواده گلکسی سامسونگ با عرضه گوشی گلکسی اس 3 همراه بود. در این گوشی سامسونگ بالاخره توانست زبان طراحی جاافتاده، یکپارچه و تثبیت شده‌ای را برای خانواده گلکسی ایجاد کند.

کم کم سامسونگ ویژگی‌هایی مانند ضد آب بودن را به یکی از ویژگی‌های همیشگی گوشی‌های سری گلکسی تبدیل کرد. مشخصه دیگر این گوشی‌ها اندازه بزرگ نمایشگر بود و همیشه سایر برندها تلاش کردند تا اندازه نمایشگر گوشی‌های خود را به اندازه گوشی‌های گلکسی برسانند. در واقع اولین گوشی گلکسی نوت سامسونگ از نمایشگر 5.3 اینچی بهره می‌برد. شاید حالا و در شرایط فعلی، این اندازه نمایشگر به نظر شما هم کوچک باشد، اما در آن زمان همین گوشی باعث شد تا تولیدکنندگان به ساخت گوشی‌هایی با نمایشگر بزرگ ترغیب شوند.

حتی بسیاری از قابلیت‌هایی که امروزه شاهد آن هستیم، صرفاً با گوشی‌های خانواده گلکسی سامسونگ معروف و محبوب شدند. برای نمونه می‌توانیم قلم Spen را نام ببریم که در گوشی‌های گلکسی نوت شاهد به‌کارگیری آن‌ها هستیم.

گوشی های سامسونگ ار خانواده گلکسی

 

خانواده گلکسی S رقیبی جدی برای آیفون‌های اپل

خانواده گلکسی سامسونگ در این سال‌ها به شدت پیشرفت کرده است و گوشی‌های سری گلکسی اس به رقیبی قدرتمند برای گوشی‌های آیفون تبدیل شده‌اند. محبوبیت و معروفیت گلکسی حالا امروز دیگر تنها به گوشی‌های هوشمند خلاصه نمی‌شود بلکه تبلت‌ها، ساعت‌های هوشمند و هدفون‌های زیادی هم هستند که این نام را یدک می‌کشند.

حالا و در دهمین سالگرد خانواده گلکسی سامسونگ، منتظر رونمایی از گلکسی نوت 10 هستیم، گوشی که با ویژگی‌های جذابش حتماً نگاه‌های زیادی را به سمت خود خواهد کشاند.

 

اخبار مرتبط:

5 دلیل مهم برای خریدن گلکسی نوت 9 در مقابل 4 دلیل برای چشم‌پوشی از آن

اولین تصاویر واقعی از گلکسی نوت 10 پلاس منتشر شد

گلکسی نوت 10؛ سه برابر سریع‌تر از گلکسی اس 10 شارژ خواهد شد

 

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر