دولت ترامپ در صدد ممنوعیت رمزنگاری دو طرفه در پیام رسان‎‌هاست

دولت ترامپ در صدد ممنوعیت رمزنگاری دو طرفه در پیام رسان‎‌هاست

دولت ترامپ در صدد ممنوعیت رمزنگاری دو طرفه در پیام رسان‎‌هاست.

بی شک یکی از فاکتورهای مهم شما برای انتخاب یک پیام رسان، امنیت آن است. امروزه پیام رسان‌های معروف و محبوب در سراسر دنیا مانند تلگرام، واتس آپ و... برای اینکه امنیت کاربران را فراهم کنند، از روش رمزنگاری دو طرفه یا همان رمزنگاری End-to-End استفاده می‌کنند. در این زمینه حتی فیسبوک مدعی شده است که نه تنها هیچ شخص ثالثی نمی‌تواند پیام‌های رد و بدل شده بین کاربران را به دست بیاورد، بلکه حتی خود فیسبوک هم به این پیام‌ها دسترسی ندارد.

در حال حاضر اپلیکیشن‌های پیام رسان زیادی مانند مسنجر، واتس آپ، تلگرام، iMessage، گوگل Allo و... از رمزنگاری دو طرفه استفاده می‌کنند. اما مشکل اینجاست که گفته می‌شود مجرمان و تروریست‌ها از این رمزنگاری End-to-End سو استفاده می‌کنند.

از این رو دولت ترامپ در حال بررسی طرحی است تا این نوع رمزنگاری پیام‌های ارسالی در پیام رسان‌ها ممنوع شود. گفته می‌شود که اعضای شورای ملی امنیت ایالات متحده آمریکا در جلسه‌ اعلام نشده، این مسئله را به بحث گذاشته‌اند که آیا باید شرکت‌های بزرگ فناوری را مجبور کنند این روش رمزنگاری (که دسترسی سازمان‌های قانونی به این پیام‌ها را محدود می‌کند) را کنار بگذارند و یا نه. اگرچه این موضوع رسماً مطرح شده است اما هنوز هم اختلافات زیادی بر سر این ماجرا وجود دارد که باعث شده هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشود.

 

مزایا و معایب ممنوعیت رمزنگاری دو طرفه

ممنوعیت روش رمزنگاری End-to-End در کنار مزایایی که دارد، معایبی هم به دنبال خواهد داشت. از یک طرف شرکت‌های قانونی و دولتی به سادگی می‌توانند با بررسی پیام‌ها، مجرمان و تروریست‌ها را پیدا کنند اما از سوی دیگر هکرها هم طرف دیگر ماجرا هستند. با حذف شدن این لایه امنیتی، هکرها به سادگی می‌توانند به پیام‌های ارسالی کاربران دسترسی داشته باشند و راه هک کردن سیستم و گوشی کاربر برای آن‌ها ساده‌ و هموار شود.

بسیاری از افراد این اقدام را تجاوز به حریم خصوصی کاربران می‌دانند و دقیقاً اصلی‌ترین دلیل آن‌ها برای انتخاب یک پیام رسان هم همین رمزنگاری دو طرفه است. از طرفی حالا در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستیم و بعید به نظر می‌رسد که در این شرایط، ترامپ به چنین اقدامی دست بزند. البته یک احتمال دیگر هم وجود دارد، اینکه در صورت اصرار مقامات بلندپایه، ترامپ بدون ارسال درخواست به کنگره و با فرمان اجرایی، رمزنگاری End-to-End را ممنوع کند.

 

اخبار مرتبط:

کی‎لاگر چیست؟ صفحه کلید چطور به ما خیانت می‎کند؟

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

محمد

سه‌شنبه, 11 تیر 1398

حالا اگه این خبر تو ایران بود.....

پاسخ

ثبت نظر