500 فارم استخراج بیت کوین در استان البرز شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شد

500 فارم استخراج بیت کوین در استان البرز شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شد

500 فارم استخراج بیت کوین در استان البرز شناسایی شده و با آن‌ها برخورد شد.

انواع ارزهای دیجیتال به خصوص بیت کوین، این روزها دوباره دوران طلایی خود را سپری می‌کنند و بازار استخراج آنها حسابی داغِ داغ است. جالب اینجاست که استخراج بیت کوین در ایران تنها محدود به ماینرهای ایرانی نیست بلکه ماینرهای زیادی از سایر کشورها به ایران مهاجرت کرده‌اند تا به لطف بهره بردن از برق ارزان قیمت، سود بیشتری از این کار به دست بیاورند.

حالا به نظر میرسد که این دوران دیگر رو به پایان است زیرا اگرچه در حال حاضر هیچ قانونی برای ماینینگ در ایران وجود ندارد اما به دلیل مصرف بیش‌از اندازه برق، ادامه این شرایط برای شرکت توانیر مشکل خواهد بود.

چندی پیش در پی اعتراضات مداوم برای استفاده بیش‌ازحد فارم‌ها از برق، موضوع تصویب تعرفه برق برای استخراج‌کنندگان ارزهای دیجیتال مطرح شد. به گفته همایون حائری، معاون امور برق و انرژی وزیر نیرو، برای اینکه یک بیت کوین استخراج شود، به 72 مگاوات ساعت برق نیاز است. وی معتقد بود اگر این رشد مصرفی ادامه پیدا کند، وزارت نیرو مجبور است برای استخراج بیت کوین تعرفه صادراتی برق در نظر بگیرد. این موضوع نهایتاً به اینجا رسید که دستور فوری شناسایی و قطع موقت انشعاب مراکز تولید ارز دیجیتال صادر شد.

حالا امروز بهنام بیات، مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز از شناسایی 300 تا 500 واحد صنعتی و خصوصی که از «برق یارانه‌ای» برای استخراج بیت کوین استفاده می‌کنند خبر داد گفته است با تمامی این واحدهای صنعتی و خصوصی برخورد خواهد شد:

با بررسی‌های صورت گرفته متوجه شدیم که حدود 50 تا 60 مگاوات از برق ما نیست‌ لذا ‌این برق چیزی جز راه‌اندازی سرورهای ماینری که برای تولید ارز دیجیتال استفاده می‌شود به مصرف نمی‌رسد.

به گفته مدیرعامل برق منطقه‌ای استان البرز، استفاده از برق واحدهای صنعتی برای استخراج ارز دیجیتال غیرقانونی است و این برق باید به مصارف دیگری برسد. وی درباره واحدهایی متخلف چنین توضیح داده است:

این واحدها رصد شدند، با بررسی تک‌تک نمودارهای مصرف برق این واحدها،‌ با تولید ارز دیجیتال مصرف برق 14 الی 15 برابر می‌شود و این موضوع برای ما مسجل شد‌، این برق باید به شبکه و مصرف مراکز استراتژیک از جمله بیمارستان و مرکز درمانی برسد نه اینکه در این راه مصرف شود.

به گفته بیات برای رفع مشکل برق، ساعت کاری ادارات تغییر کرده و کاهش یافته است، با این وجود همچنان مصرف برق در استان البرز پایین نیامده است. از این رو تیمی از شرکت برق و استانداری البرز به ادارات مراجعه می‌کنند تا با بررسی اتاق‌های سرور و اتاق‌های کامپیوتر، مطمئن شوند که دستگاه ماینری وجود ندارد.

در آخر بیات با بیان اینکه نسبت به قطع برق واحد‌های استفاده‌کننده از برق غیر‌مجاز برای ارز دیجیتال اقدام می‌شود، اعلام کرد:

«تغییر تعرفه و اخذ جریمه در انتظار استفاده‌کنندگان از برق واحد‌های صنعتی و تولیدی برای استخراج ارز دیجیتال در نظر گرفته شده و بر اساس قانون، تعرفه این واحدها تغییر می‌کنند، برق باید به مصرف مردم و مکان‌های مورد نیاز برسد نه اینکه برای تأمین منافع عده‌ای مورد سو استفاده قرار گیرد.

 

اخبار مرتبط:

بهشت ایران از چنگ ماینرها در آمد؛ تعرفه برق صادراتی برای استخراج بیت کوین در نظر گرفته شد

دستور فوری شناسایی و قطع موقت انشعاب مراکز تولید ارز دیجیتال صادر شد

ایران؛ مقصد آرمانی چینی‌ها برای استخراج ارز دیجیتال و چالش‌های آن

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر