گوشی‌‌های سامسونگ آن قدری که تبلیغ می‌شود هم ضد آب نیستند

گوشی‌‌های سامسونگ آن قدری که تبلیغ می‌شود هم ضد آب نیستند

سامسونگ به دلیل تبلیغات غیرواقعی درباره ضد آب بودن گوشی‌هایش به دادگاه می‌رود.

یکی از تبلیغاتی که سامسونگ در مورد محصولاتش، مخصوصاً گوشی‌های هوشمند خود انجام می‌دهد، مانور روی قابلیت ضد آب آن‌هاست. حالا سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان استرالیا از سامسونگ به دلیل القای اطلاعات نادرست شکایت کرده است. گویا سامسونگ در یکی از تبلیغات اخیرش در استرالیا درباره گوشی‌های هوشمند، نشان داده است که افراد با گوشی‌های خود در استخر و یا دریا موج‌سواری می‌کنند. بنابراین این انتظار ایجاد شده که این گوشی‌های سامسونگ کاملاً ضد آب هستند و در هر شرایطی (در مقابل آب خالص، آب دریا و استخر) کاملاً مقاوم هستند و کاربران بدون هیچ نگرانی از خراب شدن گوشی، می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

اگرچه چنین تبلیغی از سامسونگ پخش شده است اما برخی مدل‌های گوشی هوشمند سامسونگ، مانند گوشی‌های سری S و A تنها در برابر آب خالص و تا عمق و زمان مشخصی، مقاوم هستند. برای نمونه سامسونگ مدعی است که گلکسی S10 تنها برای مدت 30 دقیقه و تا حداکثر عمق 1.5 متری می‌تواند آب و گرد و غبار را تحمل کند. البته این را هم باید بدانید که در وب سایت سامسونگ و با فونتی کوچک‌تر، توصیه شده است که از این گوشی در استخر و یا ساحل استفاده شوند.

سامسونگ در استرالیا گوشی‌های ضد آب خود را با قیمت بالایی به فروش می‌رساند زیرا ضد آب بودن گوشی برای مردم استرالیا اهمیت بسیار زیادی دارد. برای نمونه گلکسی S10e ضد آب، حدوداً با قیمت 830 دلار به فروش می‌رسد اما گلکسی J8 که ضد آب نیست، تنها حدود 280 دلار قیمت دارد.

حالا به نظر می‌رسد تبلیغاتی که سامسونگ درباره گوشی‌های خود ارائه کرده است با آن چیزی که واقعاً درست است، فرسنگ‌ها فاصله دارد. از این رو کمیسیون رقابت و حمایت از مصرف‌کنندگان استرالیا (ACCC) معتقد است سامسونگ برای جلب توجه خریداران در تبلیغاتش، گوشی‌های گلکسی را در شرایطی نشان داده‌ است که مناسب این گوشی‌ها نیست. براساس قوانین مصرف‌کنندگان استرالیا، شرکت‌ها نمی‌توانند توانایی تولیدات خود را بیشتر از حد واقعی، به خریداران نشان دهند و ذهن آن‌ها را منحرف کنند.

در نهایت این را در نظر بگیرید که خود سامسونگ هم در وب سایتش پیشنهاد کرده است که ترجیحاً از گوشی‌های هوشمندش در استخر و در آب استفاده نشود، از آنجایی که هزینه گوشی‌های این کمپانی، مخصوصاً گوشی‌های پرچم‌دارش زیاد است، توصیه می‌کنیم برای احتیاط از این کار خودداری کنید.

 

اخبار مرتبط:

بررسی گلکسی A50 در مقابل گلکسی A30؛ نبرد دو میانرده خوش قیمت و قدرتمند از یک خانواده

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

جیسون

دوشنبه, 17 تیر 1398

چه صحبت احمقانه اای . تمام شرکت هایی که گوشی ضد اب میزنن همین توصیه رو دارن و طبیعی و درست هست.شرایط ضد اب بودن هم ذکر شده . دیگه دنبال چی هستیم

پاسخ

ثبت نظر