ده میلیون کاربر اندروید گول اپلیکیشن آپدیت سامسونگ را خوردند

ده میلیون کاربر اندروید گول اپلیکیشن آپدیت سامسونگ را خوردند


کاربران معمولاً اپلیکیشن‎هایی که ادعا می‎کنند عملکرد دستگاه آن‎ها را ارتقا می‎دهد را دانلود می‎کنند، حتی اگر ادعای آن اپلیکیشن غیرمنطقی باشد. با این که گوشی‎ها هوشمندتر شده‎اند اما به نظر می‏رسد که بسیاری از کاربران هنوز ‎خیلی باهوش نیستند. بنا به گزارش شرکت امنیتی CSIS، ده میلیون کاربر اندروید یک اپلیکیشن به اسم «Updates for Samsung» را دانلود کرده‎اند که قرار بود آپدیت‎ها را روی دستگاه اجرا کند. 

سامسونگ آپدیت


این اپلیکیشن نه تنها آپدیتی ارائه نمی‎داد بلکه از کاربران درخواست پول نیز می‎کرد. Updates for Samsung نه تنها از کاربر می‎خواست که اطلاعات کارت اعتباری خود را در اختیار توسعه دهندگان دهند، بلکه یک هزینه‌ی عضویت یک ساله با قیمت 35 دلار نیز از آن‎ها می‎گرفت. به طور خلاصه، فهمیدن این که هدف این اپلیکیشن کلاهبرداری است اصلاً کار دشواری نیست. 
این اپلیکیشن درحالی که به کاربران اجازه‎ی دانلود سفت‎افزارها را می‎داد اما در میانه‎ی کار دانلودها متوقف می‎شدند. البته تقصیر گوگل استور نیز هست که اجازه داده چنین اپلیکیشنی در پلی استور باشد. درحالی که تعداد اپلیکیشن‎های موجود در گوگل پلی استور بسیار بیشتر از اپل استور است اما امنیت آن نیز بسیار پایین‎تر است. 

 

بیشتر بخوانید:

دولت ترامپ در صدد ممنوعیت رمزنگاری دو طرفه در پیام رسان‎‌هاست

نرم‎افزار امنیتی دل خودش دچار شکاف امنیتی است

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: mspoweruser

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

unknown

یک‌شنبه, 16 تیر 1398

"درحالی که تعداد اپلیکیشن‎های موجود در گوگل پلی استور بسیار بیشتر از اپل استور است اما امنیت آن نیز بسیار پایین‎تر است. "
این حرف نویسنده مسخره است انگار یادتون رفته که از سال 2017 تا 2018 نزدیک به دو برابر بیشتر گوشی های اپل دچار ویروس هایی از نظیر نصب برنامه های مختلف شده بودن یا انگار یادتون رفته جاسوسی اپل از کاربرانش که تایید شده تمام متخصص ها و مامور های فراری سیا هستش ! (نمونش افشاگری ادوارد اسنودن) درکل اندروید هر چی باشه به مراتب برتری کاملی نسبت به سیستم محدود و بی درو پیکره ios داره که هم ویروسی میشه هم لگ و باگ داره و هم شنود میشه درش ! و پشت محدودیت های بیشماری پنهانش کردن !

پاسخ

علی

پنج‌شنبه, 30 آبان 1398

امنیت اندروید صفر است ،
توصیه می کنم تراکنش های خودرا حتی الامکان با خودپردازهای بانک انجام دهید ویا از نسخه تحت وب درگاه های بانکی مثل سایت های بانکی ، البته به https حتما توجه کنید .
آیفون از لحاظ امنیت خیلی بالاتر از آندروید است ولی اپل ایران را تحریم کرده است و از همه مهمتر محصولات اپل در ایران خیلی گران است و هر کسی نمی تواند محصولات اپل را تهیه کند .

پاسخ

ثبت نظر