اضافه شدن دکمه پلی به نوارابزار کروم

اضافه شدن دکمه پلی به نوارابزار کروم

گوگل قصد دارد به زودی یک دکمه‎ی پلی به مرورگر کروم خود اضافه کند. این ویدئو در نوار وظیفه‎ی کروم قرار خواهد گرفت و هدف آن پخش یا متوقف کردن ویدئو یا موزیکی است که در یک تب اجرا می‎شود. نام این قابلیت Global Media Controls است و در حال حاضر در مرورگر توسعه کروم، کاناری، در حالت آزمایشی است. وقتی که این قابلیت تجاری شود می‎توانید آن را کنار قسمت URL ببینید. این دکمه هرچه که درحال پخش باشد را هایلایت می‎کند، حتی اگر در یک تب متفاوت باشد. 
اگر مرورگر کاناری را دارید و دوست دارید خودتان آن را امتحان کنید می‎توانید به صفحه‎ی chrome://flags/ رفته وGlobal Media Controls را جست‎وجو کرده و آن را فعال کنید. وقتی مرورگر خود را دوباره باز کنید یک دکمه‏ی کوچک پلی در کنار قسمت URL می‏بینید. هنگامی که در حال پخش یک موزیک یا ویدئو هستید این قابلیت به شما اجازه می‎دهد تا آن را به عقب و جلو ببرید، متوقف و یا پخش کنید. این دکمه با سایت‎هایی مثل یوتیوب، ویمو، اپل پادکست، اسپاتیفای کار می‎کند. البته اگر چندین تب داشته باشید که هرکدام در حال پخش یک چیز باشند تنها یکی از آن‎ها اجرا می‎شود. هنوز معلوم نیست که این دکمه چه زمانی برای مرورگر اصلی کروم منتشر خواهد شد اما به نظر قابلیتی بسیار کاربردی می‎رسد. 

 

بیشتر بخوانید:

مرورگر کرومیوم مایکروسافت اج هم اکنون برای ویندوز7 و ویندوز8 قابل دسترسی است

مرورگر فایرفاکس خود را همین حالا آپدیت کنید

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر