مدیرعامل هواوی: سیستم عامل موبایل این شرکت از iOS و اندروید سریع‎تر است

مدیرعامل هواوی: سیستم عامل موبایل این شرکت از iOS و اندروید سریع‎تر است

مدیرعامل هواوی، رن ژنگفی، ادعا کرده که سیستم عامل این شرکت از اندروید و iOS سریع‎تر است، اما ممکن است با اپلیکیشن‌ها به مشکل بربخورد. ژنگفی در مصاحبه با مجله‎ی فرانسوی لو‎پوئن گفت که هنوز هم با وجود جنگ تجاری امریکا و چین شانس بالایی برای موفقیت دارند. 
پس از تحریم هواوی از طرف آمریکا، این شرکت شروع به ساخت سیستم عامل خود کرده است. این تحریم باعث می‎شود که شرکت‎های چینی دیگر نتوانند به سرویس‎های مهم گوگل از جمله پلی‎استور، آپدیت‎های امنیتی و اپلیکیشن‎های گوگل دسترسی داشته باشند. درحالی که سیستم عامل هونگ منگ هواوی ( که به آن آرک او‏اس نیز می‎گویند) ممکن است سریع‎تر از نرم‎افزارهای رقیب باشد اما ژنگ‎فی می‎گوید که ممکن است با تعداد اپلیکیشن‎هایی که پشتیبانی می‎شود به مشکل بربخورد. 

 

مشکل تعداد اپلیکیشن‎ها 


توسعه‏ی یک اپ استور به بزرگی اپل استور و پلی استور کار ساده‎ای نیست و ممکن است بسیاری از برنامه‎های محبوب و مهم را نتوانیم در این اپ استور ببینیم. در گذشته شاهد این بودیم که ویندوز استور و بلک‎بری او‎اس نیز در زمینه‎ی ارائه‎ی اپلیکیشن‎های لازم به کاربران شکست خوردند. 
هواوی پس از سامسونگ بزرگ‎ترین شرکت سازنده‎ی گوشی هوشمند در دنیاست و کاربران بسیار زیادی دارد و می‎تواند توسعه دهندگان را به خود جذب کند. اما ممکن است متقاعد کردن آن‎ها برای این که یک نسخه از اپلیکیشن خود را به طور خاص برای این سیستم عامل بسازند کار دشواری باشد.
البته هنوز هیچ چیزی از این سیستم عامل منتشر نشده و ما نمی‎دانیم چطور کار می‎کند. حتی ممکن است که لازم نباشد هواوی از این سیستم عامل روی گوشی‎های هوشمند خود استفاده کند. درضمن هنوز هیچ تاریخی برای انتشار یک گوشی با این سیستم عامل ارائه نشده است. 

 

بیشتر بخوانید:

مایکروسافت به پنجاه میلیون کاربر ویندوز10 هشدار داد

مایکروسافت اطلاعات بیشتری درمورد آپدیت مهم بعدی ویندوز10 منتشر کرد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر