انویدیا و سامسونگ برای ساخت تکنولوژی کارت گرافیک 7nm با یکدیگر همکاری می‎کنند

انویدیا و سامسونگ برای ساخت تکنولوژی کارت گرافیک 7nm با یکدیگر همکاری می‎کنند

انویدیا و سامسونگ برای ساخت تکنولوژی کارت گرافیک 7nm با یکدیگر همکاری می‎کنند.

هرگاه که یک شرکت بزرگ تصمیم به ساخت یک تکنولوژی جدید می‎گیرد باید تصمیم بگیرد که با کدام شرکت همکاری کند. این روزها برای این شرکت‎ها سه حق انتخاب وجود دارد: TSMC، سامسونگ و اینتل که هنوز برای شرکت‎های دیگر قطعه می‎سازند. 
حال در یک کنفرانس خبری در این هفته، رئیس بخش کره شرکت انویدیا، یو اونگ جون تأیید کرد که انویدیا و سامسونگ برای ساخت کارت گرافیک با یکدیگر همکاری خواهند کرد. به این معنی که تکنولوژی پردازش 7 نانومتری سامسونگ الکترونیک در نسل بعدی کارت گرافیک استفاده می‎شود. 
هنوز مشخص نیست که این قرارداد به چه صورت است و چه اجزایی را سامسونگ خواهد ساخت. درضمن هنوز معلوم نیست که چه زمانی تراشه‌ی 7 نانومتری انویدیا منتشر خواهد شد. شرکت AMD تراشه‎ی 7 نانومتری Navi خود را این یکشنبه منتشر می‎کند و انویدیا نیز در پاسخ قیمت کارت‎های گرافیک RTX را پایین آورده است. شرکت AMD قصد دارد تراشه نسل جدید Big Navi خود را سال دیگر منتشر کند و شرکت انویدیا قصد دارد با تراشه‌ی 7 نانومتری خود رقیبی برای این کارت گرافیک پرقدرت باشد. 

 

بیشتر بخوانید:

دستگاه تاشو مایکروسافت ثبت اختراع شد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: extremetech

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر