ویندوز10 بدون پسورد می‌شود

ویندوز10 بدون پسورد می‌شود

مایکروسافت قصد دارد کاری کند که ویندوز10 دیگر نیازی به پسورد نداشته باشد. درحالی که ماه‎هاست مایکروسافت قصد دارد رمز ویندوز10 را حذف کند اما این تغییر در آپدیت اصلی بعدی ویندوز10 در سال آینده منتشر خواهد شد. به زودی شما خواهید توانست بدون نیاز به پسورد وارد حساب ویندوز10 خود شوید. 
البته عدم نیاز به پسورد به این معنی نیست که هرکسی می‎تواند وارد دستگاه ویندوز10 شما شود. بلکه احراز هویت از طریق روش‎هایی مثل تشخیص چهره Windows Hello، اثر انگشت و کد پین صورت خواهد گرفت. 
اما چرا ویندوز قصد دارد کاری کند تا دیگر مردم از ویندوز10 استفاده نکنند؟ پاسخ ساده است، زیرا پسورد خیلی بی خاصیت است. مردم از یک پسورد در چندین سایت و دستگاه شخصی استفاده می‎کنند و درحالی که روش احراز هویت دوعاملی چندین سال است که ساخته شده اما هنوز بیشتر کاربران از آن استفاده نمی‎کنند. 
مایکروسافت می‌گوید که کد پین بسیار امن‎تر از پسورد است، حتی با این که تنها یک عدد چهار رقمی است. دلیلش این است که این کد در دستگاه ذخیره می‎شود و نه در اینترنت. ویندوز10 کد پین را در یک ماژول پلتفرم امن (TPM) ذخیره می‎کند که یک تراشه‎ی امن است که کد پین را تنها روی دستگاه ذخیره می‎کند. سرورها هک شده و پسوردها دزدیده می‎شوند اما پین ویندوز هلو هیچ آسیبی نخواهد دید. 
مایکروساف در تلاش است تا کاربران ویندوز10 را متقاعد کند تا از روش‎های احراز هویت دوعاملی مثل اپلیکیشن اوتانتیکاتور مایکروسافت یا اس‎ام‎اس، ویندوز هلو و یا کلیدهای امنیتی با استاندارد FIDO2 استفاده کنند. با آپدیت 10 می 2019 ویندوز10 می‎توانید با شماره شماره تلفن وارد حساب کاربری ویندوز10 خود شوید. 
مایکروسافت در تلاش است کاری کند تا گزینه‎ی پسورد به طور کامل حذف شود. به این وسیله دیگر مجبور نخواهیم بود رمزهای پیچیده را به خاطر بسپاریم یا مجبور باشیم از پسورد منیجر استفاده کنیم. مایکروسافت، گوگل و اپل در تلاشند تا کاری کنند که ما به جای به خاطر سپردن پسوردهای طولانی با استفاده از چشم و صورت و اثرانگشت از دستگاه‎های خود استفاده کنیم. 

 

بیشتر بخوانید:

دبیان10 باستر با امنیت بالا و قابلیت‎های جدید منتشر شد

مایکروسافت به پنجاه میلیون کاربر ویندوز10 هشدار داد

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید.

 

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر