ترامپ صراحتا اعلام کرد مخالف ارزهای دیجیتال است

ترامپ صراحتا اعلام کرد مخالف ارزهای دیجیتال است

ترامپ صراحتا اعلام کرد مخالف ارزهای دیجیتال است.

این روزها دوباره ارزهای دیجیتال، مخصوصا بیت کوین جان دوباره‌ای گرفته‌اند و رشد خوبی را تجربه می‌کنند. حالا در این شرایط، ترامپ هم فرصت را از دست نداده و نظرش درباره رمز ارزها و بیت کوین را طی رشته توییت‌هایی منتشر کرده است. از این رشته توییت‌ها مشخص است که ترامپ موافق ارزهای دیجیتال و بیت کوین نیست زیرا تصور می‌کند که این ارزها ارزش ناپایداری دارند و بر مبنای محکمی استوار نیستند.

روی سخن ترامپ در این توییت‌ها بیشتر با فیسبوک است که به تازگی ارز دیجیتال خود، لیبرا را معرفی کرده است. ترامپ درباره این ارز دیجیتال اینطور توضیح داده است:

ارز مجازی لیبرای فیسبوک، جایگاه ضعیف، نامطمئن و غیرمستقلی دارد. اگر فیسبوک یا هر کمپانی دیگری می‌خواهند نقش یک بانک را ایفا کنند، باید منشور جدیدی برای بانکداری را دنبال کنند و درست مانند همه بانک‌های ملی و بین‌المللی، همه قوانین بانکداری را رعایت کنند.

توییت‌های ترامپ در باب مخالفتش با ارزهای دیجیتال به صورت زیر بوده است:

من طرفدار بیت کوین و سایر ارزهای مجازی نیستم، ارزهایی که پول نیستند و ارزش آن‌ها بسیار نامطمئن است و مبنای باثباتی ندارد (روی هواست). داراییهای غیر قابل تنظیمِ ارزهای دیجیتال باعث سهولت انجام جرائم، مانند خرید و فروش مواد مخدر و دیگر فعالیت‌های غیرقانونی خواهد شد.

در توییت دیگری ترامپ دلار آمریکا را تنها پول واقعی این کشور تعیین کرده است و چنین توضیح داده است:

ما تنها یک ارز واقعی در آمریکا داریم، و آن هم از همیشه قو‌ی‌تر شده است و کاملا مستقل و مطمئن است. این ارز در هر نقطه‌‌ای از جهان، مهم‌ترین و مسلط‌ترین ارز است. این ارز دلار آمریکا نام دارد.

بسیاری از صاحب‌نظران آمریکایی با نظرات ترامپ مخالف هستند. یکی از این افراد مایک سرنوویچ است که معتقد است تنفر ترامپ از رمزارزها اشتباه بزرگی است و نشان دهنده عدم آگاهی اوست.

صحبت‌های ترامپ در اصل همان نظراتی است که هفته گذشته دموکرات‌ها در مورد لیبرا، ارز مجازی فیسبوک داشتند و حتی خواستار این بودند که تا بررسی کامل اثرات لیبرا روی سیستم مالی دنیا، این پروژه به تعویق بیفتد.

با وجود همه این مخالفت‌ها، فیسبوک در نظر دارد تا طبق زمان‌بندی سابق، لیبرا را هفته آینده و در تاریخ 16 جولای عرضه کند.

 

اخبار مرتبط:

فیسبوک ارز دیجیتال مخصوص به خود؛ لیبرا را معرفی کرد

فعالیت ارزهای دیجیتال در کشور غیرمجاز شد

 

 

منبع خبر: engadget

faceit.width-400.png

رسانه دیجیتال فیسیت

با ما در ارتباط باش...


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر