ردیاب‌های خواب؛ کیفیت خواب را بهبود می‌دهند یا مانع آرامش کاربرد می‌شوند؟

ردیاب‌های خواب؛ کیفیت خواب را بهبود می‌دهند یا مانع آرامش کاربرد می‌شوند؟

ردیاب‌های خواب؛ کیفیت خواب را بهبود می‌دهند یا مانع آرامش کاربرد می‌شوند؟

ساعت‌های هوشمند و ردیاب‌های سلامتی که پایش خواب را هم انجام می‌دهند، این روزها در بین عموم مردم دنیا جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. بسیاری از افراد از این گجت‌های هوشمند پوشیدنی استفاده می‌کنند تا وضعیت سلامتی، وضعیت خواب و... را بررسی کنند. حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا ردیاب‌های خواب بر روی کیفیت خواب کاربرانشان تاثیر مثبت دارند و یا اینکه برعکس، آرامش کاربر هنگام خواب را هم از بین می‌برند؟

 

دو عقیده متضاد درباره ردیاب‌های سلامتی

درواقع برخی از محققان معتقدند که ردیاب‌های خواب داده‌های مربوط به خواب کاربران را به خوبی جمع‌آوری نمی‌کنند، همین موضوع باعث می‌شود تا این گجت‌ها اطلاعات غلطی را در اختیار کاربر قرار دهند. یکی از این محققان دکتر کلی بارون از دانشگاه یوتا است. بررسی‌های او نشان می‌دهد که هنگام پایش خواب، خواب کاربر منفصل می‌شود و اغلب با درست نبودن داده‌های ردیاب خواب، این گجت‌های پوشیدنی به کاربر هشدار می‌دهند که حتی نیاز است به پزشک مراجعه کنند. از آنجایی که این داده‌ها چندان درست نیستند، خودشان می‌توانید باعث نگرانی کاربر شده و نه تنها وضعیت سلامتی و خواب او را بهبود ندهد، بلکه باعث از بین رفتن آرامش او هم شود. این پزشک در سال 2017 مقاله‌ی علمی‌‌ای درباره اینکه احتمالا ردیاب‌های خواب، کیفیت خواب افراد را کاهش می‌دهند، منتشر کرد.

در طرف مقابل، فیت بیت که خود مشغول به تولید ردیاب‌های سلامتی است، نظری کاملا متفاوت دارد. این شرکت درباره دریاب‌های خواب مطالعات تحقیقاتی را انجام داده است که بر اساس این تحقیقات، ردیاب‌های سلامتی دقت بالایی دارند. به اعتقاد فیت بیت پایش خواب با ردیاب‌های سلامتی پوشیدنی، حدودا 70 درصد دقت تجهیزات پزشکی را دارند.

حالا نظر شما چیست؟ اگر جز کاربران ردیاب‌های سلامتی هستید و برای پایش خواب از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنید، آیا ردیابی خواب باعث بهبود خواب شما شده‌ است و یا اینکه برعکس، آرامش شما هنگام خواب را بر هم زده است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

 


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر