نینتندو سوئیچ لایت: کنسول جدید نینتندو که به تلویزیون متصل نمی‎شود

نینتندو سوئیچ لایت: کنسول جدید نینتندو که به تلویزیون متصل نمی‎شود

مدتی است که شایعاتی مبنی بر این که نینتندو قصد دارد چند نسخه‎ی جدید از کنسول نینتندو سوئیچ خود را منتشر کند شنیده می‏شود. حال بدون هیچ خبر قبلی نینتندو اعلام کرده که در اواسط مرداد ماه از یک مدل جدید سوئیچ رونمایی خواهد کرد. نینتندو سوئیچ لایت یک نسخه‎ی ساده‎تر از مدل سوئیچ موجود در بازار است که بعضی از قابلیت‎های آن را ندارد. 
مهم‎ترین قابلیت حذف شده در نینتندو سوئیچ لایت این است که این مدل به تلویزین متصل نمی‎شود و تنها یک کنسول دستی است. به جز این مورد بیشتر قابلیت‎های این کنسول شبیه به سوئیچ قدیمی است. کم شدن قابلیت‎ها یک نکته‎ی مثبت هم داشته است: قیمت سوئیچ لایت 100 دلار کمتر از مدل اصلی است. قیمت سوئیچ لایت در امریکا 200 دلار است. این دستگاه در آخر شهریورماه در سه رنگ به همراه نسخه‎ی مخصوص بازی پوکمون منتشر خواهد شد. 
سوئیچ لایت دارای صفحه نمایش 5.5 اینچی با رزلوشن 720p است. اندازه‎ی سوئیچ اصلی 6.2 اینچ است. درضمن گفته می‏شود که طول عمر باتری در لایت بیشتر از مدل اصلی است و با توجه به بازی که انجام می‎دهید تا شش ساعت باتری را حفظ می‎کند. درگاه هدفون حذف نشده است ( اما متأسفانه امکان اتصال هدفون بلوتوثی وجود ندارد)، درضمن کنترلرهای جوی-کان نیز مانند مدل اصلی جدا نمی‎شوند. سوئیچ لایت سنسور حرکتی IR ندارد. البته شما می‎توانید کنترلرهای جوی‎کان را به صورت وایرلس به سوئیچ لایت متصل کنید. این کار برای بعضی از بازی‎ها روی لایت لازم است. روی کنترلرها چهار دکمه برای جهت یابی وجود دارد که جایگزین پد-دی در سمت چپ می‎شود. 
درضمن نینتندو لابو که به کاربران امکان ساخت لوازم جانبی مقوایی را می‎دهد با سوئیچ لایت کار نخواهد کرد. بعضی از بازی‎ها مثل سوپرماریو پارتی نیز نیاز به جوی-کان استاندارد دارند تا قابل اجرا شوند. سوئیچ لایت از پلاستیک مات ساخته شده و حس نینتندو 2DS XL را به گیمر القا می‎کند. جوی-کان غیرقابل جداسازی به این معنی است که کناره‎های سوئیچ لایت خم نمی‎شوند و نمی‎شکنند. 
سوئیچ لایت در سه رنگ طوسی، زرد و فیروزه‎ای منتشر خواهد شد. یک نسخه‎ی محدود با طراحی پوکمون نیز ساخته می‎شود که به همراه شمشیر و سپر پوکمون به فروش می‎رسد. 

 

بیشتر بخوانید:

پلی‎استیشن5 قوی‎تر از ایکس‎باکس اسکارلت

پشتیبانی بازی Cyberpunk 2077 از تکنولوژی رهگیری پرتو با استفاده از کارت گرافیک GeForce RTX شرکت انویدیا

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام، سروش همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: gamespot

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر