حذف اپلیکیشن‎های یک شرکت بزرگ چینی از پلی استور به خاطر انتشار بدافزار

حذف اپلیکیشن‎های یک شرکت بزرگ چینی از پلی استور به خاطر انتشار بدافزار

گوگل یکی از بزرگ‎ترین توسعه دهندگان اپلیکیشن چینی را به خاطر رفتار مخرب از پلی استور حذف کرد. شرکت CooTek به خاطر بمباران کاربران با تبلیغات، حتی پس از دریافت اخطار مسدود شد. این شرکت چینی که در شانگهای قرار دارد و بیشتر به خاطر اپلیکیشن صفحه کلید ایموجی رایگان خود، TouchPal ( که تا به حال بالای صد میلیون بار دانلود شده) معروف است، هشدارهای گوگل را برای متوقف کردن رفتار مخرب نادیده گرفته بود. 


مخرب


یک سخنگوی گوگل به بازفید نیوز گفته است :« سیاست‎های ما درمورد توسعه دهندگان، به شدت رفتارهای مخرب و تبلیغات آزار دهنده را محکوم می‎کند و ما به شدت با تخطی گران برخورد می‎کنیم.» این خبر چند هفته پس از آن منتشر شد که مشخص شد بیش از 200 اپلیکیشن ساخت شرکت CooTek حاوی تبلیغ‎افزارهایی بودند که باعث می‎شدند دستگاه کاربر عملاً غیرقابل استفاده شود. 
شرکت امنیتی لوک‎اوت در بین 238 اپلیکیشن که به طور کلی بیش از 440 میلیون بار دانلود شده بودند یک پلاگین تبلیغ‎افزار مخفی به نام BeiTaAd یافت. این تبلیغ افزار برای حدود 24 ساعت تا دو هفته در سکوت مانده و پس از آن با تبلیغات آزار دهنده کاربران را بمباران می‎کند. بعضی از این حملات به حدی آزار دهنده‎اند که کاربر حتی نمی‎تواند به موزیک گوش دهد، ایمیل‎هایش را پاسخ دهد و یا حتی یک تماس تلفنی برقرار کند. 
پس از این اتفاق شرکت CooTek عذرخواهی کرده و نسخه‎های جدیدی از اپلیکیشن خود را آپلود کرده و قول داده که روی این نسخه‎ها BeiTaAd وجود نداشته باشد. این اپلیکینشن‎ها توسط گوگل پذیرفته شده و به پلی استور بازگردانی شده‎اند اما بازفید و لوک‎اوت می‎گویند که حداقل 58 اپلیکیشن آپدیت شده حاوی کدهای قدیمی و جدیدی هستند که به آن‎ها امکان ادامه‎ی رفتارهای مخرب را می‎دهد. 
CooTek که اخیراً برای بهبود فروش جهانی یک شرکت در کالیفرنای باز کرده این ادعا را رد کرده و به بازفید گفت که ادعاهای لوک‎اوت بدون مدرک هستند و منطقی نیستند، گرچه گوگل بار دیگر یافته‎های لوک‎اوت را پذیرفت و این اپلیکیشن‎ها را دوباره از پلی استور حذف کرد. 

 

بیشتر بخوانید:

ده میلیون کاربر اندروید گول اپلیکیشن آپدیت سامسونگ را خوردند

دولت ترامپ در صدد ممنوعیت رمزنگاری دو طرفه در پیام رسان‎‌هاست

 

ما را در شبکه‌های اجتماعی مختلف تلگرام، روبیکا، توییتر، اینستاگرام همراهی کنید. 

 

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر