شیائومی Mi A3؛ میانرده 250 یورویی شیائومی با تمرکز بر دوربین و باتری رونمایی شد

شیائومی Mi A3؛ میانرده 250 یورویی شیائومی با تمرکز بر دوربین و باتری رونمایی شد

شیائومی Mi A3؛ میانرده 250 یورویی شیائومی با تمرکز بر دوربین و باتری رونمایی شد.

پس از مدت‌ها شایعه بالاخره ساعاتی پیش شیائومی از گوشی Mi A3 رونمایی کرد. انتظار می‌رفت که این گوشی با مشخصات متفاوت و خاصی معرفی شود اما برخلاف انتظارمان Mi A3 با مشخصاتی مبتنی بر گوشی هوشمند Mi CC9e و بدون هیچ ارتقایی معرفی شده است. با فیسیت همراه باشید تا این گوشی هوشمند را با هم بررسی کنیم.

 

بررسی گوشی شیائومی Mi A3

نمایشگر معمولی

گوشی هوشمند می A3 شیائومی از نمایشگر 6.01 اینچی از نوع سوپر AMOLED با رزولوشن 720 در 1560 پیکسل بهره می‌برد. این نمایشگر که توانایی نمایش 16 میلیون رنگ دارد و با گوریلا گلس 5 محافظت می‌شود، دارای حاشیه‌های باریکی در بالا و پایین است و یک ناچ قطره‌ای هم در بالای نمایشگر قرار گرفته است. به این ترتیب گوشی هوشمند Mi A3 دارای نسبت 80.3 درصدی نمایشگر به کل پنل جلویی است.

مسئله اینجاست که نمایشگر این گوشی نه تنها مشخصات خاصی ندارد، بلکه نسبت به گوشی‌های هوشمند Mi A2 و Mi A2 lite رزولوشن کمتری هم دارد.

طراحی ظاهری گوشی هوشمند Mi A3

طراحی ظاهری گوشی هوشمند Mi A3

 

سخت افزاری میانرده

قلب تپنده این گوشی جدید شیائومی، پردازنده هشت هسته‌ای اسنپدراگون 665 یازده نانو متری است که با پردازنده گرافیکی آدرنو 610 همراه شده است. پردازنده این گوشی نسبت به گوشی‌های سال گذشته شیائومی از این خانواده (که از اسنپدراگون 660 بهره می‌بردند)، ارتقا یافته اما این ارتقا عملاً چیز قابل توجهی نیست.

شیائومی این گوشی را در دو نسخه، یکی با 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی و دیگری با 4 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی راهی بازار خواهد کرد. البته اگر به حافظه بیشتری نیاز داشته باشید می‌توانید از سیم کارت دوم برای اتصال کارت حافظه MicroSD تا 256 گیگابایت استفاده کنید.

با توجه به مشخصات سخت افزاری این گوشی می‌بینیم که با یک میانرده معمولی از شیائومی رو به رو هستیم.

 

دوربین‌های اصلی و سلفی؛ برگ برنده Mi A3

در کنار همه مشخصات معمولی این گوشی هوشمند، شیائومی Mi A3 یک برگ برنده بزرگ دارد. این گوشی از دوربین اصلی سه‌گانه با مشخصات زیر بهره می‌برد:

  • لنز 48 مگاپیکسلی، از نوع واید، با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8
  • لنز 8 مگاپیکسلی، از نوع اولترا واید، با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2
  • لنز 2 مگاپیکسلی، از نوع عمق‌سنج، با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.4

ناچ قطره‌ای بالای نمایشگر هم خانه دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است و قادر است ویدیوهایی با رزولوشن 1080P و با نرخ فریم 30fps را تصویربرداری کند. با این اوصاف تا به این جا می‌بینیم که دوربین‌های اصلی و سلفی این گوشی هوشمند، دوربین‌های فوق‌العاده خوب و باکیفیتی هستند و به نوعی مزیت رقابتی این گوشی نسبت به سایر گوشی‌های هم‌رده آن به حساب می‌آید.

 

باتری پرظرفیت؛ یک تغییر اساسی

یکی دیگر از تغییرات مهمی که گوشی هوشمند Mi A3 نسبت به گوشی‌های سابق این خانواده دارد، به باتری آن برمی‌گردد. این بار شیائومی به جای استفاده از باتری‌های 3000 میلی آمپر ساعتی، باتری 4030 میلی آمپر ساعتی را در گوشی Mi A3 به کار برده است. ضمناً این گوشی مانند گوشی‌های سابق این خانواده، از شارژ سریع 18 واتی بهره می‌برد اما مجبورید شارژ گوشی را تغییر دهید زیرا همراه گوشی یک شارژ 10 واتی قرار گرفته است.

 

سایر مشخصات

اگر شما هم جز علاقه‌مندان به جک 3.5 میلی‌متری هدفون هستید، باید بگوییم که شیائومی Mi A3 از این جک بهره می‌برد. همچنین این گوشی هم مطابق با ترند روز بازار موبایل از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر بهره می‌برد. رنگ‌بندی این گوشی هم بسیار خاص است، این گوشی در سه رنگ زیبای سفید صدفی، خاکستری تیره و آبی راهی بازار خواهد شد.

رنگبندی گوشی هوشمند شیائومی Mi A3

رنگبندی گوشی هوشمند شیائومی Mi A3

 

قیمت و زمان عرضه گوشی هوشمند Mi A3 شیائومی

شیائومی تصمیم دارد این گوشی میانرده جدیدش را ابتدا در اسپانیا عرضه کند. البته از همین امروز هم این گوشی قابل پیش سفارش است اما از 24 جولای (یعنی 2 مرداد ماه) عرضه آن آغاز خواهد شد. ضمناً شیائومی برای این گوشی قیمت 250 یورو را در نظر گرفته است. اما یک پیشنهاد بهتر برای شما داریم، گوشی‌های سری CC9 شیائومی گزینه‌های بهتری به نظر می‌رسند.

 

اخبار مرتبط:

اولین سری گوشی‌های Mi CC9 شیائومی رونمایی شدند؛ قدرت، زیبایی و قیمت پایین در یک پکیج

Miband 4 شیائومی با قیمت پایه 24 دلاری رونمایی شد


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر