اینستاگرام تعداد لایک پست‌ها را حذف می‌کند؛ محدوده تست این قابلیت گسترش یافت

اینستاگرام تعداد لایک پست‌ها را حذف می‌کند؛ محدوده تست این قابلیت گسترش یافت

اینستاگرام تعداد لایک پست‌ها را حذف می‌کند؛ محدوده تست این قابلیت گسترش یافت.

اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه‌های اجتماعی در سراسر دنیاست که در ایران هم طرفداران خاص خود را دارد. در کنار استفاده کاربران معمولی از اینستاگرام، برخی از افراد از این شبکه اجتماعی برای اهداف تجاری، مثلا معرفی محصولات و فروش کالاهای خود استفاده می‌کنند، اما عده‌ای هم هستند که با انتشار پست‌هایی که کاربران را جذب می‌کند، همه تلاششان به دست آوردن لایک است.

البته یکی از فاکتورهای سنجش پرطرفدار بودن یک پیج هم همین تعداد لایک‌ها است. حالا اما به نظر می‌رسد که اینستاگرام قصد دارد نمایش تعداد لایک‌ها را قطع کند. البته مدت‌هاست که اینستاگرام این تصمیم را گرفته و حتی آن را روی کاربران کانادایی هم آزمایش کرده است تا بفهمد که آیا حذف نمایش لایک برای کاربران مفید است یا خیر.

 

گستره تست حذف لایک افزایش یافت

اگرچه هنوز نتیجه این آزمایش به صورت عمومی منتشر نشده است اما حالا اینستاگرام این قابلیت را در کشورهای دیگری هم به آزمایش گذاشته است. شاید دلیل اینستاگرام این است که داده‌های بیشتری در مورد تأثیر حذف لایک جمع‌آوری کند. حالا می‌بینیم که اینستاگرام دیگر تعداد لایک‌ها را علاوه بر کاربران کانادایی، برای کاربران 6 کشور دیگر هم نمایش نمی‌دهد. اینستاگرام در این رابطه چنین توضیح داده است:

در حال حاضر ما در حال اجرای تست حذف تعداد لایک‌ و View برای پست‌ها در کشورهای زیر هستیم:

استرالیا، برزیل، کانادا، ایرلند، ایتالیا، ژاپن، نیوزیلند

 

چرا تعداد لایک‌ها حذف می‌شود

از آنجایی که تعداد لایک‌ها به نوعی جذابیت پست را برای کاربران مشخص می‌کند و خودش یکی از جذابیت‌های اینستاگرام محسوب می‌شود، احتمالاً سؤال بسیاری این است که چرا باید این قابلیت حذف شود. دو واقع به نظر می‌رسد که اینستاگرام در تلاش است تا تأثیرات منفی این شبکه اجتماعی روی کاربران را کم کند. به گزارش وب سایت TechCrunch برای کاربرانی که این تست روی آن‌ها اعمال شده، یک بنر با محتوای زیر نمایش داده می‌شود و این موضوع به اطلاعشان می‌رسد:

ما می‌خواهیم فالوور‌های شما روی پستی که به اشتراک گذاشته‌اید تمرکز کنند، نه روی تعداد لایک‌هایی که پست شما به دست آورده است.

جالب است بدانید که کاربرانی که این تست برای آن‌ها در حال اجراست، خودشان می‌توانند تعداد لایک‌های پستشان را ببینند اما تعداد لایک پست‌های آن‌ها برای سایر کاربران مخفی می‌شود.

 

آیا این قابلیت همه‌گیر می‌شود؟

اگرچه هنوز این قابلیت در دست تست است اما همین موضوع که اینستاگرام محدوده تست را بزرگ‌تر کرده است و آن را در کشورهای بیشتری به آزمایش گذاشته است، علاوه بر به دست آوردن اطلاعات بیشتر، نشان دهنده علاقه اینستاگرام به روی کار آوردن این قابلیت هم هست.

این قابلیت حذف نمایش تعداد لایک احتمالاً تأثیرات مثبتی روی کاربران بگذارد، به طوری که دیگر خودشان را با دیگران مقایسه نکنند. نظر شما درباره این قابلیت چیست؟ آیا موافق حذف نمایش تعداد لایک‌های اینستاگرام هستید یا نه؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

اخبار مرتبط:

ابزار جدید اینستاگرام برای مبارزه با آزار و اذیت معرفی شد

استیکر چت جدید به استوری‌های اینستاگرام اضافه می‎شود

 

منبع خبر: engadget


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر