رئیس جمهور در رویداد ایران هوشمند؛ مردم روزانه به مشروعیت حاکمان نمره می‌دهند

رئیس جمهور در رویداد ایران هوشمند؛ مردم روزانه به مشروعیت حاکمان نمره می‌دهند

رئیس جمهور در رویداد ایران هوشمند؛ مردم روزانه به مشروعیت حاکمان نمره می‌دهند .

عصر روز گذشته، 26 تیرماه رویداد ایران هوشمند با حضور حسن روحانی، رئیس جمهور، آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات (به عنوان افراد اصلی) و برخی مدیران استارتاپ‌های بومی مانند کافه بازار، اسنپ و... برگزار شد که هر یک از این افراد به نوبه خود درباره مسائل مربوط به استارتاپ‌های بومی صحبت‌هایی داشتند. با فیسیت همراه باشید تا آنچه در این رویداد گذشته است و چکیده‌ای از صحبت‌های سخنران‌ها را با هم بخوانیم.

 

چکیده سخنرانی رئیس جمهور در رویداد ایران هوشمند

حسن روحانی، رئیس جمهور در ابتدای این رویداد با 10 استارتاپ بومی آشنا شد و در سخنرانی‌اش هم تاکید کرد که این استارتاپ‌ها راه‌حل بسیار خوبی برای بسیاری از مشکلات، از جمله بیکاری هستند. گذشته از صحبت درباره استارتاپ‌ها، روحانی فضای مجازی را هم یکی از محورهای سخنرانی‌اش قرار داد و از فضای مجازی به عنوان فضایی برای سنجش مشروعیت حاکمان نام برد. رئیس جمهور در این باره این‌طور توضیح داد:

از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، این فضای مجازی است که مشارکت مردم را در همه امور و اداره کشور آسان‌تر کرده است. در این فضای مجازی است که مردم روزانه به مشروعیت حاکمان نمره می‌دهند و می‌گویند این حاکمان و مسئولین تا چه حد مورد مقبولیت و مشروعیت هستند. این فضای مجازی است که امروز برای تحولات سیاسی و اجتماعی ما یک فرصت به وجود آورده است.

رئیس جمهور بدون اینکه به صورت مستقیم نامی از اسنپ ببرد، این تاکسی اینترنتی را افتخاری بزرگ برای کشور نامید که اشتغال زیادی را ایجاد کرده است و همچنین رفاه اجتماعی را به وجود آورده است:

اینکه یک استارت‌آپ در عرض ۴.۵ سال بتواند این حجم بزرگ از اشتغال را ایجاد کند افتخاری بزرگ برای نسل جوان و تحصیل کرده ما و تحول برای ایجاد رفاه اجتماعی مردم است. شما امروز فرزندتان، مادرتان، پدربزرگ‌تان را از طریق همین استارت‌آپ به سفر درون شهری می‌فرستید. مبدا، مقصد و مسیر حرکت را می‌توانید کنترل کنید و راننده را می‌شناسید، این امنیت و رفاه را همین استارتاپ ایجاد کرده است.

بخش دیگری از صحبت‌های روحانی، تاکید دوباره روی قول سابقش بود. رئیس جمهور درباره فضای مجازی چنین توضیح داد:

این قول را می‌دهم که دولت بر مبنای اصولی که از همان روز اول به مردم قول داده بود، برای باز بودن این فضا ایستادگی می‌کند.

سخنرانی رئیس جمهور در رویداد ایران هوشمند

سخنرانی رئیس جمهور در رویداد ایران هوشمند

 

مدیرعامل اسنپ؛ سخنران دیگر رویداد ایران هوشمند

ژوبین علاقبند، مدیرعامل اسنپ یکی دیگر از حضار و سخنران‌های رویداد ایران هوشمند بود که موضوع محوری صحبت‌هایش، ارائه آمارهایی از برخی از کسب و کارهای اینترنتی بود. به گفته ژوبین علاقبند، در حال حاضر اسنپ حدود 1 میلیون و 700 هزار راننده ثبت شده دارد، در 135 شهر ایران فعال است و کاربرانش هم به 25 میلیون نفر می‌رسد. جالب اینکه تعداد سفرهای موفق با اسنپ، تنها در شهر تهران، به صورت روزانه به 670 هزار سفر می‌رسد.

گذشته از اسنپ، مدیرعامل این استارتاپ آمارهایی درباره دیجیکالا هم منتشر کرده است. به گفته او دیجیکالا که بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران است، ماهانه حدود 20 میلیون کاربر فعال دارد و حدود 1.5 میلیون محصول متنوع را هم ارائه می‌دهد.

 

وزیر ارتباطات با دست پر حضور یافت

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این رویداد حضور داشت و از تصویب طرح نوآفرین (که هدف آن کمک به استارتاپ‌ها است) و سختی‌هایی که برای تصویب آن وجود داشت توضیح داد و در این باره گفت:

در نتیجه آیین‌نامه نوآفرین بعد از 2 سال پیگیری، با 6 امضا به دولت رفت و بعد از 9 ماه تحمل سختی‌ها به تصویب رسید. این آیین نامه می‌تواند به بزرگ شدن استارت‌آپ‌ها کمک کند، موانع آن‌ها را برطرف کند و فضای مناسبی برای جنب و جوش کسب و کارهای نوپا به وجود آورد.

سخنرانی وزیر ارتباطات در رویداد ایران هوشمند

سخنرانی وزیر ارتباطات در رویداد ایران هوشمند

 

اخبار فناوری ایران:

دبیر شورای عالی فضای مجازی: مردم از گوگل استفاده نکنند 

هر آنچه باید درباره سیستم عامل بومی اندروید بدانید؛ پاسخی از زبان وزیر ارتباطات


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر