رم جدید 12 گیگابایتی سامسونگ برای گوشی‎های 5جی و اپلیکیشن‎های هوش مصنوعی

رم جدید 12 گیگابایتی سامسونگ برای گوشی‎های 5جی و اپلیکیشن‎های هوش مصنوعی

رم جدید 12 گیگابایتی سامسونگ برای گوشی‎های 5جی و اپلیکیشن‎های هوش مصنوعی معرفی شد.

چند ماه پیش سامسونگ DRAM ظرفیت بالای گوشی هوشمند خود (پکیج 12 گیگابایتی LPDDR4X) را رونمایی کرد. حال این شرکت یک مدل بالاتر با همین اندازه را معرفی کرده است. شرکت سامسونگ می‌گوید که این اولین رم LPDDR5 12 گیگابیت برای گوشی است و تولید انبوه آن از همین ماه شروع خواهد شد. سامسونگ تکنولوژی تراشه‎ی LPDDR5 را برای گوشی‎های 5جی و اپلیکیشن‎های هوش مصنوعی معرفی کرد. 
مانند رم LPDDR4X، این مدل نیز از تراشه‎ی نسل دوم 10 نانومتری سامسونگ ساخته شده و گفته می‎شود که 1.3 برابر سریع‏تر است. این رم 12 گیگابایتی با هشت تراشه‎ی 12 گیگابیت امکان اجرای 44 گیگابایت داده یا حدود 12 فیلم فول‎اچ‎دی را در یک ثانیه فراهم می‎کند. 
علاوه بر آن این اجزای جدید از مدل قبلی سی درصد نیروی کمتری مصرف می‎کند.  سامسونگ می‎گوید که این قابلیت‎ها به گوشی‎های پرچم‎دار نسل بعد قابلیت لازم برای استفاده از تکنولوژی 5جی، هوش مصنوعی و درعین حال میزان مصرف پایین باتری را فراهم می‎کند
تجارت تراشه‎های حافظه سامسونگ اخیراً به خاطر کاهش قیمت و فروش با مشکل برخورده، درنتیجه منطقی است که چیزی با این کیفیت بسازد تا دوباره بتواند فروش خود را افزایش دهد. این شرکت قصد دارد سال دیگر LPDDR5 16 گیگابیت را با قابلیت‎های بسیار پیشرفته‎تر برای گوشی‎های هوشمند بسازد. 

 

بیشتر بخوانید:

پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس معرفی شد؛ قدرت‌نمایی هرچه بیشتر برای گیمرها

 

 

 

منبع خبر: engadget

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر