وزیر ارتباطات در حاشیه الکامپ 98: کیفیت و سرعت اینترنت با حفظ قیمت فعلی افزایش می‌یابد

وزیر ارتباطات در حاشیه الکامپ 98: کیفیت و سرعت اینترنت با حفظ قیمت فعلی افزایش می‌یابد

وزیر ارتباطات در حاشیه الکامپ 98: کیفیت و سرعت اینترنت با حفظ قیمت فعلی افزایش می‌یابد.

الکامپ 98 در جریان است و وزیر ارتباطات هم در این رویداد حضور داشته است. اولین روز برگزاری این رویداد با یک خبر خوب از سمت آذری جهرمی همراه بود، خبر امکان تبدیل ADSL به VDSL. حالا امروز هم در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه هوشمندسازی مدارس در این رویداد، وزیر ارتباطات در جمع خبرنگاران حضور یافت و به سؤالات و مشکلات آن‌ها پاسخ داد. اولین موضوع به اینترنت و سرعت آن برمی‌گشت، سؤال دوم به موضوع قیمت گوشی‌های هوشمند و موضوع سوم هم به شایعه هک شدن اطلاعات سازمان‌های دولتی. با فیسیت همراه باشید تا پاسخ وزیر ارتباطات به این سؤال‌ها را ببینیم.

 

سرعت پایین اینترنت

آذری جهرمی به این موضوع اشاره کرده است که دغدغه مردم حتی در مناطق محروم، سرعت و کیفیت اینترنت است. این اصلاً موضوع جدیدی نیست و همواره در شبکه‌های اجتماعی مختلف و زیر پست‌های وزیر ارتباطات شاهد گلایه مردم از سرعت اینترنت و عدم تطابق آن در برابر سرعت ارائه شده هم بوده‌ایم. حالا وزیر ارتباطات توضیح داده است که همه تلاشش این است که ضمن حفظ تعرفه فعلی اینترنت، کیفیت و سرعت آن را بالا ببرد. این صحبتها در حالی است که اواسط تیرماه زمزمه‌های گران شدن اینترنت به گوش می‌رسید!

 

وضعیت قیمت گوشی‌های موبایل چگونه خواهد شد؟

مدت‌هاست که قیمت گوشی موبایل در کشور به شدت بالا رفته است و قرار بود که مدت‌ها پیش برای این مشکل تمهیداتی اندیشیده شود اما اتفاقی در این زمینه نیفتاده است. حالا وزیر ارتباطات توضیح داده است کمیته رجیستری به این موضوع ورود کرده و بحث سفارش گوشی از طریق این کمیته در حال پیگیری است:

این کمیته با وزارت صمت و سایر دستگاه‌ها به صورت مرتب جلساتی را می‌گذارد تا وضعیت بازار گوشی به ثبات برسد. در این زمینه آخرین وضعیت را سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی باید اعلام کند.

 

شایعه هک اطلاعات برخی سازمان‌های دولتی صحت دارد؟

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی در مورد شایعات اخیری که درباره هک شدن سازمان‌های دولتی (که دلیلش همکاری ایران و ترکیه در زمینه ترانزیت دیتا بیان می‌شد) منتشر شده است کاملاً اظهار بی‌اطلاعی کرده است. وی در این باره چنین توضیح داده است:

من حتی این موضوع را نشنیدم و اگر مستنداتی در این زمینه دارید یا اخباری در این زمینه شنیده شده در اختیار ما بگذارید تا آن را بررسی کنیم.

 

اخبار مرتبط با الکامپ 98:

ارزجو؛ اولین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی را ارائه میکند (الکامپ 98) 

وعده وزیر ارتباطات: امکان تبدیل ADSL به VDSL از امروز (سرویس سورینو)


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ali

یک‌شنبه, 30 تیر 1398

همین الانم خیلی از شرکت ها اینترنت رو گرون کردن مثل شاتل و آسیاتک

پاسخ

ثبت نظر