کارت اعتباری برای ایرانی‌ها صادر می‌شود؛ کارت اعتباری ایرانیان (الکامپ 98)

کارت اعتباری برای ایرانی‌ها صادر می‌شود؛ کارت اعتباری ایرانیان (الکامپ 98)

کارت اعتباری برای ایرانی‌ها صادر می‌شود؛ کارت اعتباری ایرانیان (الکامپ 98)

یکی از کاربردی‌ترین و معروف‌ترین روش‌های پرداخت در کشورهای مختلف دنیا، استفاده از کارت‌های اعتباری است. در واقع برای خرید با این کارت‌ها نیازی به وجود موجودی در کارت نیست بلکه تا سقف معینی می‌توانید از کارت استفاده کنید و هزینه آن را بعداً به صورت اقساطی و یا به صورت یکجا پرداخت کنید.

تا به امروز این روش پرداخت در ایران ممکن نبود و مجبور بودیم همه پرداخت‌ها را به صورت نقدی و یا با کارتی که موجودی دارد انجام دهیم. اما مدتی است که شرکت کارت اعتباری ایرانیان در تلاش است تا بتواند کارت‌های اعتباری را به ایران بیاورد. گذشته از کارت‌های اعتباری، این شرکت خدمات مختلف مالی را هم به صورت یکپارچه ارائه می‌دهد. حالا این استارتاپ در الکامپ 98 حضور یافته است.

 

کارت اعتباری چیست؟

کارت اعتباری برای اولین بار در سال 1950 میلادی در ایلات متحده آمریکا به وجود آمد. در ابتدا شرکت داینرز با چند رستوران قرارداد بست و دارندگان کارت اعتباری این شرکت می‌توانستند از سرویس‌های رستوران‌های طرف قرارداد استفاده کنند و در پایان ماه بدهی خود را پرداخت کنند.

در حال حاضر هم کارت‌های اعتباری یا همان Credit card به کاربران اجازه می‌دهد تا با توجه به نوع قراردادشان، بدون پرداخت پول از خدمات و کالاهای مختلف استفاده کنند و بعد از مدت مشخص بدهی خودشان را بپردازند. البته اعتبار مشخصی به هر فرد داده می‌شود که این اعتبار به میزان درآمد شخص، توان بازپرداختش برمی‌گردد.

حالا در کشورهای زیادی در سراسر دنیا مردم از کارت‌های اعتباری مختلف استفاده می‌کنند که از جمله مهم‌ترینشان می‌توانیم به Mastercard اشاره کنیم اما متأسفانه ایرانی‌ها امکان استفاده از این سرویس‌ها را ندارند.

 

کارت اعتباری ایرانیان

شرکت کارت اعتباری ایرانیان حالا این مشکل را برای ایرانی‌ها برطرف کرده است. البته کارت‌های اعتباری این شرکت 2.5 درصد کارمزد سالیانه دارند اما نگران نباشید زیرا این کارمزد روی پرداخت‌های شما سرشکن می‌شود. یعنی به جای اینکه همان ابتدا 2.5 درصد از کل اعتبار را به عنوان کارمزد پرداخت کنید، کارمزد‌ها روی هر خرید تقسیم می‌شود.

 

پرداخت با کارت اعتباری ایرانیان چگونه است؟

هنگامی که از فروشگاهی کالا یا خدماتی را با کارت اعتباری ایرانیان خریداری می‌کنید، بعداً و هنگام پرداخت قسط‌ها، کافی است به سراغ اپلیکیشن مخصوص این کارت بروید و قسط‌ها را بدون نیاز به حضور فیزیکی بپردازید.

لیست فروشگاه‌هایی که از کارت اعتباری ایرانیان پشتیبانی می‌کنند در برنامه این کارت اعتباری نمایش داده می‌شود.

در کارت اعتباری ایرانیان هم سیستم اعتبار سنجی وجود دارد. گویا به دو روش می‌توان اعتبار سنجی شد، یکی از طریق معرفی سازمانی که در آن استخدام هستید و دیگری با استفاده از کارگزاری‌های خود این شرکت. البته هنوز کارگزاری‌ها در کشور فعال نشده‌اند اما این قول داده شده که به زودی در 700 شهر مختلف شاهد کارگزاری‌های این شرکت‌ها باشیم. ضمناً هزینه تعیین اعتبار برای کاربران بین 50 تا 60 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

روش‌های بازپرداخت اقساط چگونه است؟

برای پرداخت قسط‌های کارت اعتباری 5 روش در نظر گرفته شده است:

  • اعتباری: تا یک ماه بعد از خرید، فرصت پرداخت قسط‌ها را دارید
  • نقدی-اقساطی: بخش از خرید را به صورت نقدی و بخش دیگری را به صورت قسطی می‌توانید پرداخت کنید
  • اقساطی: کل خرید به صورت قسطی خواهد بود
  • مضاربه‌ای: این روش برای کشورهای همسایه است و برای تاجران کاربرد دارد
  • تخفیفی: فروشگاه‌های طرف قرارداد این شرکت، امکان خرید محصولات با تخفیف را برای شما فراهم می‌کنند

 

نظر شما درباره این روش پرداخت چیست؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

اخبار مرتبط:

جذاب‌ترین بازیگران الکامپ 98؛ استارتاپ‌های کاربردی و خلاقانه الکامپ 98 را بشناسید

ارزجو؛ اولین کیف پول ارز دیجیتال ایرانی را ارائه میکند (الکامپ 98)

 

 


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

Mr.NT

دوشنبه, 31 تیر 1398

آخه با 50 تا 60 هزار تومان ، چی میشه خرید تازه بصورت اقساطی پس داد ؟!!!!!
مسخره عام و خاص ایم آیا !!!!!

پاسخ

گوگولی

شنبه, 25 مرداد 1399

چقد بعضی خبرا خنده دارن. یادمه بیست سال پیش هم تو ایران میشد کارت گرفت وقتی دلار ۸۰۰ بود یادمه earthonline امارات مستر داشت بعد ویزا CashU اردن و بعد هم ده ها کارت دیگه ولی هیچکدوم نه صادر کنندش ایرانی بود نه برای ایرانیا موقع خریدهم نباید ادرس ایران میدادی و برای خرید فیزیکی زرشک بود. این شرکت معرفی شده هم که...

پاسخ

ثبت نظر