اپل قصد دارد تجارت مودم 5G اینتل را با قیمت یک میلیارد دلار بخرد

اپل قصد دارد تجارت مودم 5G اینتل را با قیمت یک میلیارد دلار بخرد

اپل قصد دارد تجارت مودم 5G اینتل را با قیمت یک میلیارد دلار بخرد.

بنا به گزارش وال استریت ژورنال اپل قصد دارد خط تولید رها شده‏ مودم گوشی هوشمند اینتل را با قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند. فروردین ماه، پس از اعلام آتش بس بین کوالکام و اپل، این شرکت اعلام کرد که قصد دارد دوباره از تراشه‎های کوالکام در گوشی‎های خود استفاده کند. مدیر عامل اینتل، باب سوان گفت که به خاطر این توافق قصد دارد تجارت مودم را به طور کامل رها کند چرا که بدون داشتن مشتری مانند اپل این تجارت برای آن‎ها سود آور نخواهد بود. 
به گزارش بلومبرگ، در آن زمان اپل فکر نمی‎کرد که اینتل بتواند مودم 5G که مناسب آیفون باشد را تولید کند، به همین دلیل این شرکت تصمیم گرفت مشکلات قانونی خود را پس از سال‎ها با شرکت کوالکام کنار گذاشته و با آن‎ها به توافق برسد. اما حال گفته می‎شود که اپل قصد دارد تجارت مودم اینتل را با قیمت یک میلیارد دلار خریداری کند. 
پس از توافق اپل و کوالکام شرکت اینتل تلاش کرد تا یک خریدار برای تجارت مودم خود پیدا کند. پیش از این توافق اینتل تولید کننده‎ی مودم‎ مدل‌های 2018 آیفون بود و اپل تنها مشتری بزرگ اینتل برای مودم به حساب می‌آمد، چرا که تقریباً تمام گوشی‎های اندروید از کوالکوم و یا محصولات شرکت خودشان استفاده می‎کنند. 
با این که اپل با کوالکام به توافق رسیده اما گفته می‎شود که این شرکت قصد دارد همانند پردازنده‎های سری A که در آیفون و آیپد موجود است، مودم‎های خودش را بسازد. با استفاده از تجربه و دانش اینتل در زمینه‎ی تراشه‎های 5G برای آیفون، این تصمیم اپل باعث می‎شود تا سرعت و عملکرد کار بهبود یابد و شاید حتی در آینده به تولید کننده‎ی شخص ثالث مودم 5G تبدیل شود. 

 

بیشتر بخوانید:

ROG Phone 2؛ گوشی گیمینگ بی‌نظیر ایسوس با پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس و باتری 6000mAh

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر