حملات روز صفر: یک دلیل بزرگ برای آپدیت ویندوز 10

حملات روز صفر: یک دلیل بزرگ برای آپدیت ویندوز 10

یک متخصص امنیتی در مایکروسافت آماری را منتشر کرد که نشان می‎دهد تا چه حد آپدیت‎های ویندوز می‎تواند جلوی حملات روز صفر را بگیرد. حمله روز صفر به حملات سایبری گفته می‎شود که از یک آسیب‌پذیری در نرم‎افزار پیش از آن که شناخته شود بهره جویی می‎کنند. اگر از آخرین نسخه‎ی سیستم عامل مایکروسافت استفاده نمی‎کنید احتمال این که طعمه‎ی حملات روز صفر شوید بسیار بیشتر خواهد شد. 
مت میلر که به عنوان مهندس امنیتی در مرکز پاسخگویی امنیتی مایکروسافت کار می‎کند دریافته که تنها 38% حملات روز صفر در برابر آخرین نسخه‎های ویندوز مؤثر بودند. بیشتر حملات کسانی را هدف قرار می‎دهند که از نسخه‎های قدیمی‎تر ویندوز استفاده می‎کنند. دلیل این موضوع بسیار ساده است: مایکروسافت به طور مداوم شکاف‎های امنیتی را رفع می‎کند. 
به گزارش ZDNet، در حدود 67% موارد، حملات روز صفر به خاطر شکست اقدامات دفاعی اضافه شده توسط مایکروسافت بوده و همانطور که انتظار می‎رود این مشکل برای کسانی پیش آمده که از آخرین نسخه‎ی ویندوز استفاده نمی‎کنند. 
البته چیز عجیب و تازه‎ای نیست که با داشتن جدیدترین نسخه‎ی یک نرم‎افزار از امنیت بالاتری برخوردار خواهید شد. درحالی که تعداد حملات روز صفری که توسط آخرین نسخه متوقف می‎شوند هنوز هم بسیار بالا هستند، اما این موضوع خودش دلیل محکمی است تا در اولین فرصت جدیدترین نسخه‎ی ویندوز 10 را نصب کنیم. 
مشکل اینجاست که با هر آپدیت مشکلات نرم‎افزاری و سخت‎افزاری بسیار زیادی برای ما ایجاد خواهد شد، به همین دلیل بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که آپدیت دستگاه خود را تا حد ممکن به تعویق بیندازند تا این مشکلات رفع شود. 

 

بیشتر بخوانید:

جاسوس‎افزار اسرائیلی اطلاعات گوگل، فیسبوک و اپل را می‎دزدد

 

منبع خبر: techradar

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر