گیت هاب برای کاربران ایرانی‌ مسدود شد؛ تحریمی دیگر علیه ایران

گیت هاب برای کاربران ایرانی‌ مسدود شد؛ تحریمی دیگر علیه ایران

به دلیل تحریم های آمریکا، دسترسی کاربران ایرانی گیت هاب به این سرویس مسدود شد.

گیت هاب (Git Hub) محبوب‌ترین سرویس میزبانی وب برای پروژه‌هایی است که از سیستم سورس کنترل گیت استفاده می‌کنند. این سرویس که دارای یک گزینه رایگان برای پروژه‌های متن باز و یک سرویس پولی برای پروژه‌های تجاری است، حالا به نظر می‌رسد که از دسترس ایرانی‌ها خارج شده است.

ماجرا از این قرار است که از حدود دو شب پیش تا به امروز کاربران ایرانی گیت هاب (Git Hub) ایمیلی را دریافت کرده‌اند که نشان می‌دهد دسترسی ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا به گیت هاب مسدود شده است. ایمیلی که کاربران ایرانی دریافت کرده‌اند به صورت زیر بوده است:

به دلیل محدودیت قانون کنترل تجارت، حساب گیت هاب شما مسدود شده است. اگر حساب عادی دارید، تنها برای ارتباطات شخصی، ممکن است دسترسی شما به مخزن عمومی و رایگان گیت هاب محدود شده باشد.

در آخر گیت هاب (Git Hub) به کاربران توصیه کرده است که قانون کنترل تجارت را مطالعه کنند تا دلیل این محدودیت را متوجه شوند.

ایمیل ارسال شده برای کاربران ایرانی گیت هاب در مورد مسدود شدن این سرویس

ایمیل ارسال شده برای کاربران ایرانی گیت هاب در مورد مسدود شدن این سرویس

 

گیت هاب چیست؟

همان طور که توضیح دادیم گیت هاب (که در آبان ماه 97 توسط مایکروسافت خریداری شد)، محبوب‌ترین سرویس میزبانی وب برای پروژه است که به توسعه‌ دهندگان امکان ذخیره کدهایشان برای پروژه‌های شخصی، تجاری و متن باز را می‌دهد. توسعه دهندگان عضو گیت هاب می‌توانند کدهایشان را با سایر کاربران این شبکه به اشتراک بگذارند تا بتوانند به صورت تیمی روی پروژه کار کنند.

در واقع تیم‌های برنامه نویسی که از چند نفره هستند و هر کس بخشی از کار را انجام می‌دهد، همواره با این مشکل مواجه بوده‌اند که در نتیجه نهایی کار آن‌ها تناقض‌هایی وجود داشته است. به لطف گیت هاب این مشکل حل شده است زیرا در هر لحظه اعضای مختلف گیت هاب می‌توانند تغییرات کدها را ببینند، باگ‌ها را گزارش کنند و بر اساس این تغییرات کار خود را ادامه دهند.

اقدام اخیر گیت هاب برای مسدودسازی دسترسی ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا بوده است و واکنش‌های شدیدی را بین کاربران ایرانی این سرویس به دنبال داشته است. حالا باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا این تحریم ادامه خواهد داشت و یا برطرف خواهد شد.

 

نظرات و تجربیات خود درباره این موضوع را با ما و سایر کاربران فیسیت به اشتراک بگذارید.

 

اخبار مرتبط:

مایکروسافت رسماً گیت هاب را خرید

مایکروسافت ماشین حساب ویندوز را به‌صورت متن باز در گیت هاب منتشر کرد

 


2 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

MAHDI

دوشنبه, 07 مرداد 1398

همه چی خوب بود تا وقتی که مایکروسافت گلیمش رو دراز کرد

پاسخ

Moha

یک‌شنبه, 13 مرداد 1398

مایکروسافت مادر...

پاسخ

ثبت نظر