نحوه نصب پلاگین های فتوشاپ در نسخه CC2019

نحوه نصب پلاگین های فتوشاپ در نسخه CC2019

نحوه نصب پلاگین های فتوشاپ در نسخه CC2019 را در فیسیت ببینید.

یکی از قدرتمندترین ابزارهای ویرایش تصویر، نرم افزار فتوشاپ (PhotoShop) است که امکانات فوق‌العاده زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد اما می‌توانید امکانات فتوشاپ را بیشتر هم بکنید و تصاویری حیرت‌آور بسازید.

برای این که فتوشاپ را از هر زمان دیگری قدرتمندتر کنید، کافی است قابلیت‌های آن را با استفاده از پلاگین‌ها و یا extentionها ارتقا دهید. برای استفاده از این ابزارها دو راه وجود دارد، یکی جستجوی پلاگین یا extention در موتور جستجو و دیگری استفاده از پلاگین‌ یا extentionهای وب سایت Adobe.

ما در این مقاله قصد داریم ابتدا کاربرد پلاگین ‌های فتوشاپ را برای شما توضیح دهیم و سپس نحوه دانلود و نصب آن‌ها روی فتوشاپ CC2019 را به شما آموزش دهیم. با فیسیت همراه باشید.

 

پلاگین‌ های فتوشاپ چه کاربردی دارند؟

همان‌طور که گفتیم Pluginهای فتوشاپ امکانات جدید و بیشتری را برای این نرم افزار فراهم می‌کنند و یا اینکه قابلیت‌های فعلی فتوشاپ را ساده‌تر می‌کنند. از جمله کاربردهای پلاگین و Extention در فتوشاپ می‌توانیم به فیلترها و افکت‌های خاص و جذاب برای تصاویر، ایجاد چندین لایه یا ماسک به طور هم‌زمان، افزایش قدرت پردازش HDR و... اشاره کنیم. برخی از این پلاگین‌ها تنها یک دکمه را به فتوشاپ اضافه می‌کنند اما برخی دیگر ابزارهایی کاملاً مجزا را به فتوشاپ اضافه می‌کنند.

 

روش‌های دانلود پلاگین های فتوشاپ

اولین روش برای دانلود پلاگین های فتوشاپ، جستجوی پلاگین در گوگل است. برای این کار کافی است که عبارت download photoshop plugins را جستجو کنید. اگرچه دسترسی به پلاگین‌ های فتوشاپ از این روش بسیار ساده است اما نصب آن کمی پیچیدگی دارد.

روش دوم برای دانلود و نصب پلاگین های فتوشاپ استفاده از وب سایت خود Adobe Exchange است. این وب سایت که متعلق به خود Adobe است، عملاً فروشگاهی برای محصولات این شرکت است که تصاویر استوک، فیلترهای متنوع و پلاگین‌های رایگان و پولی را شامل می‌شود.

 

نصب پلاگین‌ در فتوشاپ CC2019

1- دانلود شده از وب سایت Adobe Exchange

دانلود و نصب پلاگین‌هایی که روی وب سایت Adobe Exchange قرار دارد، ساده است. کافی است وارد وب سایت شده، پلاگینی که قصد دانلود آن را دارید انتخاب کرده و آن را دانلود کنید (این پلاگین ممکن است رایگان یا پولی باشد). حالا پلاگین دانلود شده به صورت اتوماتیک روی نرم افزار فتوشاپ شما نصب می‌شود.

 

2- دانلود شده از وب سایت‌های شخص ثالث

دانلود پلاگین‌ های فتوشاپ شخص ثالث شاید کمی ساده‌تر باشد اما نصب آن به سادگی روش قبل نیست. این پلاگین‌ها معمولاً به فرمت فایل اجرایی (Executable) و Zip هستند که بسته به نوع فایل، روش نصب آن‌ها متفاوت است.

1-2 نصب پلاگین های فتوشاپ با فرمت فایل اجرایی

  1. مطمئن شوید که نرم افزار فتوشاپ روی سیستم‌تان در حال اجرا نیست.
  2. حالا فایل اجرایی را باز کنید تا پنجره نصب باز شود.
  3. در این جا باید مراحل نصب را دنبال کنید، ابتدا روی گزینه next کلیک کنید و سپس با انتخاب گزینه I Agree، با قوانین پلاگین موافقت کنید.
  4. حالا یک لیست به صورت چک باکس برای شما نمایش داده می‌شود که بسته به سیستم خودتان یکی از گزینه‌های 32-bit و یا 64-bit را انتخاب کنید.
  5. سپس مسیر نصب پلاگین را انتخاب کرده و روی گزینه Next کلیک کنید.
  6. در آخرین مرحله روی گزینه Install کلیک کرده و زمانی که نصب تمام شد، Finish را انتخاب کنید.
  7. حالا نرم افزار فتوشاپ را باز کنید. می‌بینید که پلاگین نصب شده و آن را در گزینه‌های منو می‌بینید.

آموزش نصب پلاگین در فوتوشاپ CC2019

آموزش نصب پلاگین در فوتوشاپ CC2019

 

2-2 نصب پلاگین های فتوشاپ با فرمت Compressed Zip

اگر پلاگینی که دانلود کرده‌اید به صورت فایل Zip است باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا همه محتوای فایل زیپ را درون یک پوشه Extract کنید.
  2. فایل پلاگین را کپی کرده و آن را درون پوشه Plugin-ins پیست کنید. این پوشه را می‌توانید در Program Files و یا جایی که فتوشاپ را نصب کرده‌اید، پیدا کنید.
  3. حالا برنامه فتوشاپ را اجرا کنید. می‌بینید که پلاگین نصب شده به عنوان یکی از گزینه‌ها نمایش داده می‌شود.

 

تا به اینجا برای نصب پلاگین روی فتوشاپ CC2019 هیچ مشکلی نخواهید داشت اما اگر از نسخه‌های قدیمی‌تر فتوشاپ استفاده می‌کنید، ممکن است نیاز باشد تا مراحل بیشتری را برای نصب پلاگین دنبال کنید.

 

آموزش‌های فیسیت را دنبال کنید.

 

آموزش‌های مرتبط:

نحوه تغییر اندازه لایه‌ها در فتوشاپ

تبدیل تصاویر به نقاشی در فتوشاپ

 

منبع خبر:


1 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

سهیل

دوشنبه, 25 شهریور 1398

ممنونم، خدا علمتون رو افزایش بده

پاسخ

ثبت نظر