در ادامه برخورد با تخلف در طرح رجیستری، 50 هزار گوشی جعلی شناسایی و مسدود شد

در ادامه برخورد با تخلف در طرح رجیستری، 50 هزار گوشی جعلی شناسایی و مسدود شد

در ادامه برخورد با تخلف در طرح رجیستری، 50 هزار گوشی جعلی شناسایی و مسدود شد.

طرح رجیستری از مهرماه سال 96 آغاز شد و به مرور تا اردیبهشت ماه سال 97 همه برندهای گوشی‌های هوشمند را به زیر چتر خود برد. از همان ابتدایی که این طرح به اجرا درآمد و به صورت جدی دنبال شد، عده‌ای به فکر دور زدن آن بودند و روش‌های زیادی را هم امتحان کردند اما این روش‌ها شناسایی شده و با متخلفان برخورد شد.

حالا یک تخلف دیگر هم شناسایی شده است. به گزارش سامانه کشف تخلف که یکی از زیر مجموعه‌های سامانه همتاست، افرادی سودجو با استفاده از شناسه IMEI دستگاه‌های مجاز، مجدداً قصد دور زدن طرح رجیستری را داشته‌اند. گویا تا به امروز بیش‌تر از 50 هزار دستگاه با شناسه جعلی که به این شیوه قصد معرفی خود به عنوان دستگاه قانونی در شبکه را داشته‌اند، شناسایی و مسدود شده‌اند.

 

با متخلفان چه برخوردی خواهد شد؟

مطابق با ماده 3 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و همچنین بندهای الف و ب از ماده 6 قوانین جرائم رایانه‌ای، هر کس به جعل شناسه IMEI گوشی کند، مجرم شناخته شده و برای مجرمان، از یک تا 5 سال حبس و یا جریمه نقدی دو میلیون تومان تا ده میلیون تومان و یا هر دو در نظر گرفته خواهد شد.

 

مال باختگان این تخلف در طرح رجیستری نگران نباشند

اگر شما هم قصد خرید گوشی هوشمند را دارید، توصیه می‌کنیم که حتماً قبل از خرید، با استفاده از کد دستوری #7777* استعلام گرفته و از برند و مدل و صحت کد IMEI دستگاه مطمئن شوید. اما اگر شما هم جز مال باختگانی هستید که به این شیوه گول خورده‌اید، می‌توانید به وب سایت سازمان تعزیرات حکومتی به آدرس http://www.tazirat135.ir و سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولید کنندگان به آدرس http://www.cppo.ir مراجعه کرده و شکایت خود را تنظیم و ثبت کنید تا به آن رسیدگی شود.

 

اخبار مرتبط:

نحوه رجیستری گوشی، چطور از سامانه همتا برای رجیستری تلفن همراه استفاده کنیم

نحوه فرآیند انتقال مالکیت تلفن همراه از طریق سامانه همتا

منبع خبر: مهر


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر