پلیس از تکنولوژی تشخیص چهره به اشتباه استفاده می‎کند

پلیس از تکنولوژی تشخیص چهره به اشتباه استفاده می‎کند

تکنولوژی تشخیص چهره یک سیستم تطابق ساده است. الگوریتم یک سری از قابلیت‎ها را شناسایی کرده و به دنبال مشابه آن می‎گردد، دقیقاً مشابه کاری که موتور جست‎وجو و یا سیستم تبدیل گفتار به متن انجام می‎دهد. اما در بیشتر مواقع، چه برای بازاریابی تجاری و یا حتی شناسایی مجرم توسط پلیس از این سیستم به اشتباه استفاده می‌شود. 
در تحقیقات اخیر دانشگاه جورج‎تاون، پژوهشگران دریافته‎اند که افسران پلیس NYPD به صورت عمدی تصاویر را پیش از ورود به سیستم دستکاری می‎کنند تا آن را با استانداردهای سیستم، همسان کنند. در یک مورد خاص حتی پلیس برای یافتن مجرم از عکس بازیگر، وودی هارلسن استفاده کردند، زیرا شاهد به آن‌ها گفته بود که مجرم شبیه به هارلسن بوده است. 
سیستم تشخیص چهره برای استفاده‎ به این صورت ساخته نشده است و این موضوع یک مشکل بسیار بزرگ را به وجود می‎آورد: تشخیص اشتباه. به همین دلیل در دنیای واقعی خیلی کم پیش می‎آید که پلیس کسی را فقط از روی سیستم تشخیص چهره شناسایی کند و یک تشخیص اشتباه ممکن است دردسر بسیار بزرگی ایجاد کند. 
البته پلیس این حق را دارد که فرد مضنون را برای مدت کوتاهی دستگیر کرده و بازجویی کند. اما اگر از الگوریتم اشتباه استفاده شود یک فرد بی‎‌گناه ممکن است بی دلیل بازداشت شود. از آنجایی که این تنظیمات بسیار حساس هستند، یک تغییر کوچک ممکن است باعث شود چهره اشتباه تطابق داده شود. حل این مشکل بسیار دشوار است و به خاطر این مشکلات اعتماد به سیستم تشخیص چهره‎ی پلیس بسیار سخت است. 

 

بیشتر بخوانید:

ارزهای دیجیتال در آمریکا مشمول مالیات شدند؛ در ایران اوضاع چگونه خواهد بود؟

 

منبع خبر: theverge

مارال رضایی

مارال رضایی

مارال هشت سال است که یه عنوان مترجم مشغول به فعالیت است.او دارای مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات فرانسه از دانشگاه است و به سه زبان انگلیسی، فرانسه و اسپانیایی صحبت می کند. مارال به ادبیات، سینما و موسیقی راک علاقه مند است و به دنبال یک تجربه متفاوت به وادی تکنولوژی قدم گذاشته.


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر