Black Shark 2 Pro؛ گوشی گیمینگ جدید شیائومی با اسنپدراگون 855 پلاس رونمایی شد

Black Shark 2 Pro؛ گوشی گیمینگ جدید شیائومی با اسنپدراگون 855 پلاس رونمایی شد

Black Shark 2 Pro؛ گوشی گیمینگ جدید شیائومی با اسنپدراگون 855 پلاس رونمایی شد. بررسی این گوشی را در فیسیت ببینید.

این روزها بازار گوشی‌های گیمینگ بیش از هر زمان دیگری رونق یافته است به طوری که کمپانی‌های بزرگ و معروفی مانند ایسوس و ریزر که در حوزه تولید کامپیوترهای گیمینگ فعالیت دارند، به ساخت گوشی‌های گیمینگ روی آورده‌اند. در این بین کمپانی‌هایی مانند شیائومی (که هیچ حوزه‌ای را از دست نمی‌دهد) هم وارد صحنه شده‌اند. حالا شیائومی با ارتقا گوشی گیمینگ بلک شارک 2، نسل جدیدی از این گوشی را با نام بلک شارک 2 پرو (Black Shark 2 Pro) رونمایی کرده است. با فیسیت همراه باشید تا این گوشی هوشمند گیمینگ را با هم بررسی کنیم.

گوشی گیمینگ Black Shark 2 pro

 

بررسی گوشی گیمینگ بلک شارک 2 پرو

پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس؛ مهم‌ترین بهبود

بزرگ‌ترین و مهم‌ترین ارتقایی که بلک شارک 2 پرو (Black Shark 2 Pro) نسبت به نسخه معمولی آن داشته است، استفاده از پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس است. این پردازنده که خود نسخه ارتقا یافته از اسنپدراگون 855 است، به تازگی معرفی شده و تنها در یک گوشی گیمینگ دیگر به نام ROG Phone 2 به کار رفته است.

پردازنده 7 نانومتری و هشت هسته‌ای اسنپدراگون 855 پلاس که در این گوشی به کار رفته است با پردازنده گرافیکی آدرنو 640 جفت شده است.

پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس به کار رفته در گوشی گیمینگ Black Shark 2 pro

پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس به کار رفته در گوشی گیمینگ Black Shark 2 pro

 

نمایشگر، بهبود در لمس

بلک شارک 2 پرو از نمایشگر 6.39 اینچی از نوع AMOLED با رزولوشن 1080 در 2340 پیکسل بهره می‌برد. نمایشگر این گوشی که توانایی نمایش 16 میلیون رنگ را دارد، دارای حاشیه‌ای باریک در بالا و پایین نمایشگر است که به واسطه همین طراحی، این گوشی گیمینگ دارای نسبت 81.7 درصدی نمایشگر به پنل جلویی است.

نمایشگر لمسی این گوشی نسبت به قبل بهبود یافته است و سنجش لمسی آن هم 240 هرتز است. زمان تأخیر لمس در این گوشی به 34.7 میلی ثانیه رسیده است، این در حالی است که در نسخه اصلی، یعنی در بلک شارک 2 تأخیر لمس به اندازه 43.5 میلی ثانیه بوده است.

بهبود در لمس و زمان تاخیر

بهبود در لمس و زمان تاخیر 

 

طراحی بهبود یافته

طراحی نمایشگر این گوشی مطابق با ترند روز بازار موبایل نیست. درواقع شیائومی در این گوشی تلاشی برای حذف حاشیه‌ها و یا به کارگیری ناچ و یا روزنه نکرده است و حتی حاشیه پایینی گوشی را هم حذف نکرده است. اما در مورد پنل پشتی، بلک شارک 2 پرو از چندین گزینه طراحی و رنگ متنوع بهره می‌برد. در کنار دو نمونه سابق با رنگ‌های سبز-مشکی و نقره‌ای، این گوشی چند رنگ جذاب دیگر هم خواهد داشت که در تصویر می‌بینید.

طراحی و رنگ بندی گوشی گیمینگ Black Shark 2 pro

طراحی و رنگ بندی

 

سخت افزار قدرتمند

این روزها تنها در قدرتمندترین مدل گوشی‌های پرچم‌دار هر کمپانی، شاهد استفاده از رم 12 گیگابایتی هستیم اما این میزان رم در بین گوشی‌های گیمینگ کاملاً معمولی است.بالارده‌ترین نسخه این گوشی از 12 گیگابایت رم در کنار 128 یا 256 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌برد. البته نسخه دیگری از این گوشی گیمینگ هم عرضه خواهد شد که به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی مجهز خواهد شد. اما این را باید بدانید که شیائومی برای این گوشی هیچ اسلات کارت حافظه‌ای در نظر نگرفته است و عملاً امکان ارتقا حافظه را ندارید.

 

دوربینی مشابه به نسخه معمولی این گوشی

بلک شارک 2 پرو از دوربین اصلی دو گانه با لنز اصلی 48 مگاپیکسلی (از نوع واید با گشودگی دریچه دیافراگم f/1.8) و لنز ثانویه 12 مگاپیکسلی (از نوع تله فوتو با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.2) بهره می‌برد. البته برخی منابع معتقدند که لنز ثانویه با کمی ارتقا نسبت به نسخه معمولی، از لنز 13 مگاپیکسلی بهره می‌برد اما وب سایت معتبر gsmarena دوربین ثانویه 12 مگاپیکسلی را برای این گوشی معرفی کرده است.

دوربین سلفی این گوشی هم که در حاشیه بالایی قرار گرفته است، یک دوربین 20 مگاپیکسلی با گشودگی دریچه دیافراگم f/2.0 است.

 

باتری پرظرفیت

گوشی گیمینگ بلک شارک 2 پرو به یک باتری 4000 میلی آمپر ساعتی لیتیوم یونی غیرقابل تعویض مجهز شده است که برای یک گوشی حافظه بسیار خوبی است. ضمناً شیائومی این گوشی را شارژ سریع 27 واتی مجهز کرده است.

 

قیمت

مهم‌ترین نکته درباره این گوشی، قیمت فوق‌العاده آن است. شیائومی برای گوشی گیمینگ Black Shark 2 Pro قیمت 450 یورو را در نظر گرفته است که با وجود اینکه فوق‌العاده قدرتمند است اما قیمتی در حد یک میانرده رو به بالا را دارد. قیمت هر نسخه از این گوشی به صورت زیر است:

  • 12 گیگابایت رم، 128 گیگابایت حافظه داخلی: 435 دلار
  • 12 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی: 580 دلار

فروش گوشی گیمینگ بلک شارک 2 پرو در چین از 2 آگوست یعنی از 2 روز دیگر آغاز خواهد شد اما تنها دو نسخه‌ای از این گوشی که دارای 12 گیگابایت رم است در این کشور عرضه خواهد شد.

 

اخبار مرتبط:

پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس معرفی شد؛ قدرت‌نمایی هرچه بیشتر برای گیمرها

ROG Phone 2؛ گوشی گیمینگ بی‌نظیر ایسوس با پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس و باتری 6000mAh

 

منبع خبر: فیسیت


0 نظر درباره‌ی این پست نوشته شده است.

ثبت نظر